Jeśli rozpoczyna się prowadzenie sprzedaży detalicznej, oczywistym jest, że trzeba mieć jak największy asortyment towarów.
Skłoni to klientów przychodzących z różnymi potrzebami do zakupu nie tylko zaplanowanych rzeczy, ale również i innych, które zobaczą mniej lub bardziej przypadkowo. Dobrze więc mieć na stanie zarówno szeroką gamę produktów spożywczych, jak i chemicznych, a także takie rzeczy jak np. karma dla zwierząt, książki, artykuły papiernicze, itp. W związku z tym, wiele osób popełnia częsty błąd i zamawia każdy rodzaj produktów w specjalistycznej hurtowni – np. napoje z hurtowni spożywczej, chemię gospodarczą z chemicznej. Jest to czasochłonna operacja, gdyż z każdą hurtownią należy się skontaktować, przejrzeć jej asortyment i dokonać wyboru.
Łatwiejszym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się we wszystkie niezbędne produkty w hurtowni kompleksowej. Tam na miejscu znajdują się towary z każdej branży, a dodatkową zaletą jest fakt, że hurtownie tego typu posiadają własne samochody dostawcze, dzięki czemu można zamówić towar z dowozem pod same drzwi. Wiele dobrych sieci ma wliczone w cenę towaru jego rozładowanie, co przydaje się w sytuacji, kiedy nie ma wystarczająco dużo personelu, aby dokonać rozładunku bez konieczności zamykania na ten czas sklepu. Dobrym przykładem tego typu hurtowni jest Eurocash.pl.
Zaopatrywanie się w hurtowni kompleksowej ma także inne plusy. Wiele z nich korzysta z cyfrowych platform, co sprawia, że nabywca towarów nie musi stawiać się na miejscu – wystarczy tylko, że odwiedzi stronę i wybierze produkty, które chciałby mieć w swoim sklepie, a zostaną mu ona dostarczone w krótkim czasie. Ponadto, stali klienci nie muszą płacić od razu. Rozliczenia mogą mieć miejsce w określonym odstępie czasu, np. raz na miesiąc czy raz na dwa tygodnie. Pozwala to nabytym produktom zarobić na siebie i sprawia, że właściciel sklepu nie musi ponosić wielkich inwestycji, aby mieć szeroką gamę produktów, które przyciągną do niego potencjalnych klientów. Warto też spytać w danej hurtowni, jakie towary są najbardziej „chodliwe”, aby wiedzieć, co powinno znaleźć się w sklepie.