Choć część stylistów pracuje dla magazynów, czy współpracuje z fotografami, większość z nich decyduje się na otworzenie własnej działalności. W pierwszej kolejności zakładają oni bloga, prezentując we wpisach swoją osobę, doświadczenie oraz wiedzę. Głównie jednak ludzie mogą zobaczyć, jakie pomysły na stylizację ma dana osoba i czy jest osobą interesującą i wyróżniającą się.
Wielu stylistów zamieszcza swoje metamorfozy „przed” i „po”, dzięki czemu ludzie mogą zobaczyć efekty ciężkiej pracy, przez co zyskujemy sympatię oraz uznanie potencjalnych klientów. Warto również zainwestować w reklamę, aby dotrzeć do jak największej ilości osób – im więcej ludzi o nas usłyszy, tym więcej klientów pozyskamy. Chcąc zaistnieć, nie musimy posiadać dużego kapitału, wystarczy zainwestować w profesjonalną stronę internetową oraz reklamę.
Niektórzy styliści ustalają również sztywny cennik swoich usług, który wygląda następująco:
- analiza sylwetki – 250 złotych
- wspólne zakupy – 150 złotych za godzinę
- kompleksowa usługa – do 900 złotych
- stylizacja – od 200 do 700 złotych
- metamorfoza – 400 złotych
Przeczytaj też:
– Czym zajmuje się stylista?
– Ile zarabia stylista?
– Jak zostać stylistą?