Jak usunąć plamę po winie? Jak naprawić cieknący kran? Jakie imię dla dziecka wybrać? Jak nauczyć kota nie drapać mebli? Jak odróżnić kolor niebieski od morskiego? Wyszukując w Internecie różne informacje, z pewnością nie raz i nie dwa zauważyliście, że Google często podpowiada „jak…”. Okazuje się, że poradniki są siłą napędową Internetu.
Pisanie poradników w sieci to domena przede wszystkim blogerów. Pisząc o swoim życiu często raczą czytelników gotowymi wskazówkami: jak przygotować ciasto bez piekarnika czy jak wybrać sukienkę na pierwszą randką. Treści poradnikowe są jednymi z najchętniej czytanych w Internecie.
Dlaczego lubimy czytać poradniki?
W czasach, kiedy odpowiedzi na nurtujące nas pytania szukamy w Internecie, nie dziwi fakt, że szukamy również porad. Mało kto lubi uczyć się na własnych błędach, a dzięki dostępowi do sieci mamy na wyciągnięcie ręki rozwiązania praktycznie wszystkich naszych problemów. Oczywiście warto mieć do nich dystans, gdyż nie wszystkie mogą się faktycznie sprawdzić. Nie mniej jednak faktem jest, że poradniki mają prawdziwą moc.
Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Pisz poradniki!
Ich potęgę marketingową dostrzegli właściciele sklepów internetowych. Polacy dopiero od kilku lat tak naprawdę przekonali się do robienia zakupów drogą internetową. Niepewność co do towarów, wysyłki czy ewentualnego zwrotu skutecznie blokowały potencjalnych kupujących. Obecnie jednak w sieci jest tyle sklepów internetowych, że sprzedawcy muszą uciekać się do coraz to nowszych sposobów na przyciągnięcie świadomych klientów. Jednym z tych sposobów jest właśnie pisanie poradników.
Najbardziej konkurencyjną branżą jest ta sportowa. Setki sportowych sklepów internetowych oferują praktycznie ten sam towar: znane i sprawdzone przez sportowców marki, podobne produkty i często te same ceny. Czym więc się wyróżnić? Odpowiedź jest prosta. Pokazać potencjalnym klientom, że to właśnie Wy, jako właściciele sklepu, jesteście prawdziwymi ekspertami w swojej dziedzinie. Nic tak nie przyciąga klientów, jak poczucie, że sprzedający wie wszystko o produkcie. Który początkujący biegacz kupi buty w sklepie, gdzie nikt nie będzie potrafił mu doradzić jakie wybrać? Dobrymi poradnikami, które odpowiedzą na wszelkie pytania klientów, zbudujesz nie tylko ich zaufanie, ale i pozycję swojej marki.
Klienci chcą odpowiedzi na pytania
Każdy poradnik, jaki napiszesz, musi odpowiadać na konkretne pytania. Jeśli nie masz wiedzy z zakresu content marketingu, najłatwiej będzie pisać o tym… o czym sam chciałbyś przeczytać. Pamiętając, że piszesz dla ludzi, którzy w takim samym stopniu uwielbiają Twoją branżę, jak i Ty, łatwiej będzie sprostać ich oczekiwaniom. Tematy na poradniki przyjdą do Ciebie same, kiedy spojrzysz na swój asortyment. Sprzedajesz buty? Pisz o ich doborze. Sprzedajesz dekoracje? Pokaż klientom jak stworzyć dom marzeń.
Dobrej jakości produkty i danie klientom wyjątkowego miejsca w sieci, gdzie może znaleźć przydatne informacje, to klucz do sukcesu Twojego biznesu.