W czasach, gdy internet jest najważniejszym źródłem informacji, ważne jest, by swój biznes także tam promować. Ludzie za pomocą internetu załatwiają właściwie każdą sprawę i sprawdzają firmy, z których usług zamierzają skorzystać. Dlatego, by zdobyć klientów, wręcz konieczne jest posiadanie strony internetowej oraz jej promocja.
Jak promowane są firmowe witryny?
Stron i sklepów internetowych jest mnóstwo, więc ich właściciele stosują różne formy reklamy, by nie zginąć w tłumie. Pierwszych klientów zwykle szukają wśród znajomych, reklamują się w mediach społecznościowych i serwisach tematycznych. Z czasem to jednak nie wystarczy. Konieczna jest płatna reklama PPC. Większe zyski zapewnia również optymalizacja strony i link building, czyli pozycjonowanie strony. Więcej na temat tej usługi przeczytać można tutaj: http://www.seomariusz.pl/pozycjonowanie-stron/.
Pierwsze wrażenie
By osoba sprawdzająca adres internetowy pozostała na stronie, trzeba ją zachęcić do zapoznania się z treścią. Jeśli otwierając stronę internetową, widzi źle dobraną grafikę i chaos to często nie patrzy dalej. Jeśli więc zamierzasz pozyskiwać klientów za pomocą firmowej witryny to od razu pomyśl o dobrym grafiku.
Treść
Jeśli już ktoś zdecyduje się spojrzeć na treść strony to dobrze, żeby zobaczył rzetelne informacje przekazane w prosty sposób. Jeśli będzie zadowolony z tego, co przeczytał to skorzysta z oferty i poleci stronę znajomym.
Widoczność
Jeśli ktoś ma wejść na firmową stronę, to najpierw musi ją znaleźć. Jeśli chcesz, by Twoja witryna była często odwiedzana to powinieneś zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce internetowej. Im lepiej dostosujesz stronę, tym więcej ludzi ją zobaczy.
Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarce?
Pozycjonowanie, czyli inaczej optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej obejmuje działania, które mają przyczynić się do poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania. By proces ten był skuteczny, należy dostosować do wymogów wyszukiwarki wiele elementów witryny. To między innymi kod strony, linkowanie wewnętrzne, a także treść. Publikowane teksty powinny być oryginalne (niekopiowane), wyczerpujące temat, podzielone na akapity oddzielone nagłówkami, a także dobrze, by zawierały frazy kluczowe w różnych wariantach. Ważne jest także linkowanie zewnętrzne. Niezmierne istotne jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
Dlaczego warto inwestować w SEO?
Dzięki SEO i linkowaniu zewnętrznemu zyskasz nowych klientów, którzy trafią na Twoją witrynę poprzez wyszukiwarkę internetową. To dodatkowy zysk dla Twojej firmy.
Gdzie szukać pomocy?
Pozycjonowanie nie jest łatwe. Jeśli chcesz, by strona była skutecznie zoptymalizowana i linkowana, warto zlecić to zadanie specjalistom od SEO. Niemal każda agencja reklamowa ma swój dział SEO. Inwestując w pozycjonowanie strony, zyskasz dodatkowych klientów. Warto więc zwrócić uwagę na tę formę reklamy internetowej.