Burger – franczyza czy własna marka?

0
3847

Otwarcie własnej restauracji to marzenie nie jednej osoby. Prowadzenie lokalu gastronomicznego to wyzwanie, które może dawać wiele satysfakcji i naprawdę wysokie zarobki. Początki mogą być jednak trudne, szczególnie dla tych, którzy nie mają żadnego doświadczenia w branży restauracyjnej.

Jak zacząć?

Na początku zawsze musi być dobry pomysł. Przyglądając się obowiązującej modzie, dobrym rozwiązaniem jest otwarcie baru z burgerami. To danie amerykańskiego pochodzenia zachwyca miliony Polaków. Ludzie doceniają dobrze przyrządzone dania rodem ze Stanów Zjednoczonych, takie jak burger. W tej kuchni liczy się nie tylko duża porcja, ale też dobrej jakości mięso i świeże warzywa. Burgery mogą być naprawdę wykwintnym daniem, które będą w stanie docenić nawet najbardziej wymagający klienci.

Dwie możliwości

Początkujący restauratorzy mogą wybrać jedną ze ścieżek rozwijania swojej działalności. Pierwszą jest stworzenie własnej marki, budowanej od podstaw. Drugą jest otwarcie franczyzy znanej firmy. Oba rozwiązania mają swoje zalety. Którą więc wybrać?

Własna marka

Tworzenie swojej własnej firmy opartej na autorskim pomyśle to świetne posunięcie. Jednak osoby, które nie posiadają żadnego doświadczenia w prowadzeniu biznesu, a co dopiero w gastronomii, mogą spotkać wiele problemów. Restauracja to na pierwszy rzut oka miłe miejsce, którego celem jest tylko i wyłącznie serwowanie dobrego jedzenia. Tak widzi to klient. Jednak prowadzenie lokalu to bardzo złożone i skomplikowane przedsięwzięcie, które wymaga ogromnych nakładów czasu i energii, doświadczenia i dużych pieniędzy na inwestycję. Nie każdy sobie z tym radzi, a przykłady spektakularnych upadków knajpek otwieranych przez amatorów można oglądać na popularnych kanałach telewizyjnych. Prowadzenie biznesu pod własną marką jest jak najbardziej właściwie, ale dla osób posiadających już obycie z branżą.

Franczyza

To doskonałe rozwiązanie dla początkujących restauratorów. Franczyza to współpraca pomiędzy dwoma niezależnymi pod kątem prawnym i finansowym firmami – franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Franczyzodawca oferuje swoim partnerom ważne elementy związane z prowadzeniem biznesu – rozpoznawalną markę o mocnym wizerunku, ugruntowaną pozycję na rynku, swoje doświadczenie i pomoc w rozkręceniu biznesu. Z kolei od franczyzobiorcy wymaga się zaangażowania w prowadzenie restauracji i wkład w postaci określonej sumy na rozpoczęcie działalności.

Współpraca z Grill Way Bar

grillway franczyza

Jedną z firm oferujących współpracę za zasadzie franczyzy jest Grill Way Bar. To znana marka słynąca z doskonałych dań kuchni amerykańskiej. Klienci cenią ją sobie za smaczne burgery w różnych wariacjach. To bardzo modne miejsce, które z pewnością dobrze sprawdzi się w każdym większym mieście. Prowadzenie biznesu pod jej szyldem to bogate menu, dostęp do najlepszych dostawców, pakiet szkoleń i know-how na temat prowadzenia restauracji z sukcesem.

[Głosów:3    Średnia:2.7/5]