Przyszłe klasyki – sprawdź nasze typy

0
1720

Samochody klasyczne są chętnie kupowane nie tylko przez pasjonatów, ale również przez inwestorów. Ci drudzy szczególną uwagę zwracają na modele, na których można sporo zarobić, a więc często na auta typowane na przyszłe klasyki. Poznaj 8 modeli, które w przyszłości dołączą do grona kultowych oldtimerów.

Audi Quattro

Model produkowany w latach 1980-1991 cieszy się dużym powodzeniem kolekcjonerów, dlatego stawiają na niego również inwestorzy. Auto do remontu nabędzie się już za 10 tysięcy euro, natomiast po naprawie jego wartość wzrośnie do około 40-50 tysięcy euro.

Austin Healey Sprite Mk

Brytyjska marka wypuściła na rynek słynne samochody wyścigowe, które na torach osiągały wiele znakomitych wyników. Sława modelu Sprite Mk trwa do dziś. Za auto w stanie idealnym płaci się ok. 18 tys. euro, natomiast auto do samodzielnego odrestaurowania kosztuje jedynie 2-3 tys. euro.

Fiat 500

Fiat 500 z lat 1972-1975 to znakomita lokata kapitału. Model kosztuje od 2 do 4 tysięcy za egzemplarze do odrestaurowania. Auto w idealnym stanie jest warte od 10 do 15 tysięcy euro. Cena modelu szybko rośnie, dlatego inwestorzy dodatkowo zabezpieczają kapitał, korzystając z https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/.

Mazda RX-7

Model wyposażony w silnik Wankla wyprodukowany w latach 1978-1985 szybko drożeje. Auto do naprawy kupi się za niecałe 2 tysiące euro, natomiast odnowiony samochód jest warty 5 razy więcej. W cenie są również Mazdy MX-5, które produkowano w latach 1990-1998, lecz na szybki wzrost ich wartości trzeba jeszcze poczekać co najmniej kilka lat.

Volkswagen Golf I Cabrio

Volkswagen Golf I w wersji Cabrio z lat 1979-1990 szybko zyskuje na wartości ze względu na nietypowy projekt. Zużyte auto do remontu kosztuje około 2 tys. euro, natomiast po naprawie jest warte nawet 15 tysięcy złotych. Duży popyt na ten model sprawia, że można spodziewać się dalszych wzrostów wartości samochodu.

Aston Martin V8 Vantage

Propozycja dla zamożniejszych inwestorów. Luksusowy Aton Martin V8 Vantage kosztuje obecnie prawie milion złotych, lecz stanowi dobrą lokatę kapitału na długie lata.

Maserati Biturbo

Egzemplarze z lat 1982-1990 kosztują jedynie 3-5 tysięcy euro, lecz po naprawie ich wartości wynosi nawet 25 tysięcy złotych. Maserati jest marką lubianą przez kolekcjonerów, dlatego łatwo znaleźć nabywcę na odrestaurowane auto.

Porsche 928

Porsche 928 do remontu kosztuje niecałe 10 tysięcy euro, lecz po odrestaurowaniu jego cena wynosi nawet 50 tysięcy euro. Model jest ciekawy dla inwestorów, jednak z jego samodzielną naprawą poradzą sobie tylko pasjonaci i pojedyncze warsztaty. Znacznie łatwiej niż w Polsce jest znaleźć warsztat naprawiający Porsche w Niemczech.

[Głosów:1    Średnia:2/5]