E-commerce to biznes, na który decyduje się coraz większa grupa przedsiębiorców. Do zakładania sklepów internetowych w ostatnim czasie przyczyniła się także epidemia koronawirusa. Dla wielu firm sprzedaż internetowa była jedyną szansą przetrwania. Niezależnie jednak, czy do założenia sklepu w sieci skłoniła cię obecna sytuacja, czy planowałeś to od dawna, musisz zdecydować się na sposób, w jaki postawisz sklep.
- PrestaShop – skąd ta popularność?
- Dlaczego warto wybrać PrestaShop?
- Nikt nie ma wad
PrestaShop – skąd ta popularność?
PrestaShop to niewątpliwie jeden z najbardziej popularnych rozwiązań umożliwiających samodzielne postawienie sklepu internetowego. Korzystają z niego zresztą nie tylko klienci indywidualni, lecz także specjaliści od e-commerce, agencje marketingowe. Wszystko między innymi dlatego, że PrestaShop jest platformą sklepową typu opensource. Oznacza to, że jest to program darmowy i dostępny dla każdego, kto posiada licencję. Oznacza, że kupując rozwiązania PrestaShop można bezpłatnie i co ważne legalnie kopiować kod źródłowy i wynikowy. Możliwa jest także modyfikacja kodu źródłowego, co znacznie poszerza możliwości personalizacji konkretnych rozwiązań. Ponadto, instalacja oprogramowania jest wyjątkowo prosta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Ten skrypt to więc także idealne rozwiązanie dla osób rozpoczynających dopiero swoją przygodę z e-commerce. Platforma jest oczywiście dostosowana nie tylko dla użytkowników komputerów stacjonarnych lub laptopów, lecz także klientów korzystających ze smartfonów i tabletów.
Dlaczego warto wybrać PrestaShop?
Jedną z podstawowych zalet PrestaShop jest prostota i intuicyjność całego rozwiązania. Nie trzeba być specjalistą od e-commerce, aby efektywnie działać i sprzedawać w sieci. Przejść przez cały proces projektowania można przejść wyjątkowo łatwo. To zasługa prostego i bardzo intuicyjnego interfejsu, który ma nie tylko przejrzystą formę, ale i jest napisany bardzo prostym językiem, co z pewnością wyróżnia tę platformę na tle konkurencji.
Bardzo dużym plusem jest wielojęzyczność i różnorodne możliwości walutowe. Zakupy mogą u ciebie robić więc nie tylko osoby mieszkające w Polsce, lecz także klienci z zagranicy. Bardzo często zaś małe, randomowe, niszowe projekty powstające w Polsce zwracają uwagę zagranicznych klientów. Dzięki PrestaShop możesz stworzyć stronę zakupową w 41 językach, a klienci za zakupy mogą płacić w lokalnej walucie.
Niemożliwa do przecenienia jest kwestia szerokich możliwości personalizacji. Oprogramowanie tej platformy daje możliwość dopasowania wyglądu sklepu internetowego do własnych preferencji. Do wyboru jest ponad 2000 szablonów, nie jesteś jednak ograniczony wyłącznie do nich, ponieważ dzięki opensource możesz wedle własnego uznania zmieniać wiele ich szczegółów.
Warto zwrócić uwagę także na szeroki zestaw narzędzi marketingowych i SEO. To ukłon w stronę przedsiębiorców, którzy chcę optymalizować sklepy tak, aby były jak najlepiej widoczne w wyszukiwarkach, a to przecież ruch z nich w dużej mierze odpowiada za sprzedać w sieci.
Nikt nie ma wad
Oczywiście oprogramowanie idealne nie istnieje. Nie jest nim z pewnością także PrestaShop, mimo ogromu swoich zalet. Decydując się na zakup tego rozwiązania, warto zdawać sobie sprawę z pewnych niedoskonałości. Przede wszystkim chodzi o słabą skalowalność. Błyskawiczna rozbudowa sklepu może czasami stanowić problem. Skrypt może odmówić posłuszeństwa, a co za tym idzie pojawi się szereg problemów. Drugi minus to oczywiście dodatkowe aplikacje i narzędzia, za które trzeba zapłacić. Sklepowi brakuje automatycznej aktualizacji.