Obecna sytuacja na świecie zmusiła wiele osób do pracy zdalnej. Rozwiązanie takie na pierwszy rzut oka wydaje się wręcz idealne – koniec z dojazdami do pracy, wstawaniem rano i spojrzeniami wymagającego szefa. Wykonywanie obowiązków biznesowych w domu z pewnością ma swoje zalety, jednak również i wyzwania. Prawdopodobnie najtrudniejszych zadaniem jest wydzielenie we wnętrzu odpowiedniego miejsca do pracy biurowej – szczególnie jeżeli mieszkasz w kawalerce lub niedużym domu. Jak zorganizować pracę w trybie home office, aby czuć się komfortowo oraz zachować efektywność na wysokim poziomie? Przedstawiamy kilka porad.
Domowe biuro – 3 praktyczne kroki
- Wydziel strefę pracy – to jeden z najważniejszych punktów, aby pracować zdalnie oraz zachowywać efektywność i dobre samopoczucie. Z pewnością każdy z nas spotkał się z powiedzeniem, aby nie zabierać pracy do domu. Czy jest to możliwe, jeżeli pracujemy we własny mieszkaniu? Wbrew pozorom – tak. Powinno to być naszym priorytetem, szczególnie jeżeli będziemy w taki sposób wykonywać firmowe obowiązkowe przez kilka kolejnych lat. Jeżeli dysponujemy niezbędną przestrzenią, aby posiadać swój własny pokój, w którym znajdźcie się gabinet, to możemy uważać się za szczęściarzy. Jeżeli jednak mieszkamy w kawalerce powinniśmy dołożyć starań, aby wyznaczyć w niej strefę pracy, najlepiej wykorzystać w tym celu jedną ze ścian lub przytulny kącik. Dzięki temu, każdego dnia po wstaniu z łóżka i zjedzeniu śniadania udamy się do wyznaczonego miejsca, a nasz umysł przestawi się z trybu odpoczynku na tryb intensywnej skoncentrowanej pracy – jeżeli próbowaliśmy pracować w łóżku z pewnością jej efektywność znacząco by spadła. Co więcej, już po kilku dniach czy tygodniach zaczęlibyśmy odczuwać dolegliwości bólowe. W jakich sposób wydzielić konkretną strefę w małym mieszkaniu? Niekiedy wystarczy pomalować ten obszar innym kolorem farby. Praktycznym wyborem są też modne parawany, dekoracyjne panele czy ewentualnie przeszklenia.
- Ergonomiczne wyposażenie – chociaż można wykonywać biznesowe obowiązki w łóżku lub na kanapie, z pewnością nie są to ergonomiczne miejsca pracy. Musisz więc postarać się o starannie przemyślane meble. Podstawą każdego domowego gabinetu jest biurko oraz krzesło – zakup tych dwóch elementów jest konieczny i najlepiej, jeżeli nie jest kwestią przypadku. Aby zapewnić sobie wygodę i odpowiednią pozycję najlepiej skorzystać z oferty renomowanych marek mebli biurowych – przykładem może być wyposażenie biura – MP-office. Idealne biurko do pracy powinno zapewniać wystarczają przestrzeń do pracy oraz ustawienia na nim drukarki czy dokumentów. W niewielkiej przestrzeni można postawić na meble wielofunkcyjne – na przykład rozkładane biurko. Oprócz jego szerokości ważna jest też głębokość i wysokość – powinno zapewniać odpowiednią ilość miejsca na nogi, a jego blat musi być dostosowany do wzrostu użytkownika. Praktyczną alternatywą są biurka regulowane, które pozwalają na pracę w trybie stojącym i siedzącym. Dopełnieniem ergonomicznego biurka jest wygodny fotel. Najlepszym wyborem są modele na kółkach z precyzyjną regulacją. Dużym powodzeniem w środowisku biurowym cieszą się krzesła biurowe Sedus, ponieważ słyną z ergonomicznej konstrukcji, która zmniejsza bóle kręgosłupa oraz zapewnia komfort. Większość produktów tej renomowanej, niemieckiej marki wyposażonych jest w regulowane siedziska i oparcia, a ponadto podłokietniki oraz zagłówki.
- Oświetlenie – w domowym biurze niezwykle ważne jest oświetlenie, ponieważ bezpośrednio wpływa na nasze samopoczucie oraz potrafi motywować do pracy lub wręcz przeciwnie – zniechęcać i usypiać. W ciągu dnia warto ustawić biurko obok okna, ponieważ naturalne oświetlenie jest najlepsze dla naszego wzroku oraz efektywności. Biuro ponadto powinno być wyposażone przynajmniej w dwa kolejne rodzaje światła – główne, które znajduje się na suficie i oświetla całe pomieszczenie oraz punktowe. To ostatnie pozwala na staranne doświetlenie konkretnego miejsca i zazwyczaj przyjmuje formę lampki stojącej czy nadblatowej. Warto pamiętać, że prawidłowy dystans między żarówką a biurkiem do 35-50 cm.
[Głosów:0 Średnia:0/5]