Studia MBA pozwalają na poszerzenie kompetencji, zdobycie nowej wiedzy i umiejętności, a także na nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych. To wszystko sprawia, że ukończenie studiów MBA ułatwia prowadzenie własnej działalności.
Studia, na których nie ma miejsca na nieprzydatną teorię
Studia MBA to studia w dużej mierze nastawione na praktykę. Zajęcia często mają formę warsztatów, słuchacze pracują nad case studies, uczestniczą w grach biznesowych i symulacjach, biorą udział w burzy mózgów. Dzięki temu omawiane zagadnienia są znacznie lepiej przyswajane. Ponadto prowadzący skupiają się na przekazaniu wiedzy, która rzeczywiście przydaje się w biznesie – unikają nudnej, przestarzałej teorii, której nie można w żaden sposób wykorzystać w pracy zawodowej. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że to właśnie na praktycznej wiedzy najbardziej zależy menedżerom czy przedsiębiorcom.
Networking, czyli tworzenie sieci kontaktów
Studia MBA umożliwiają także stworzenie szerokiej sieci kontaktów biznesowych. Słuchaczami są osoby, które mają już doświadczenie zawodowe i pracują na wyższych stanowiskach. Współpraca w czasie zajęć (a także ich forma) sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości. A jak wiadomo, dobrze zbudowana sieć kontaktów znacząco ułatwia prowadzenie biznesu – i to niezależnie od branży. Warto pamiętać też o prowadzących – wykładowcami studiów MBA na WSB są osoby, które na co dzień zawodowo działają w różnych obszarach biznesu. Oni również mogą stać się częścią sieci kontaktów biznesowych.
Zobacz opinie słuchaczy o studiach MBA na WSB.
Ciekawe pomysły na biznes – inspiracją mogą być studia MBA
Dobry biznes to wypadkowa kilku czynników, m.in. sprawnego zarządzania firmą, dobrego planu biznesowego, właściwego określenia grupy docelowej i ich potrzeb, znalezienia własnej niszy i – oczywiście – ciekawego pomysłu na biznes. Studia MBA mogą być świetną inspiracją dla osób, które dopiero szukają własnego miejsca na rynku i zastanawiają się, jaki profil działalności będzie dla nich najlepszy. Na pewno pomoże im w tym rozwiązywanie case studies dotyczących innych firm. Słuchacze będą mieli możliwość prześledzenia historii i działalności niektórych start-upów, poznają też pomysły innych przedsiębiorców. To może z kolei zaowocować pomysłem na własny biznes.
Artykuł sponsorowany.