Jak uzyskać odszkodowanie z polisy majątkowej?

0
130

Szkoda na majątku, bez względu na przyczynę powstania, to nierzadko duży szok dla osoby ubezpieczonej. Trudno wówczas o podejmowanie racjonalnych kroków. Warto więc zawczasu zdobyć wiedzę, jakie działania należy przeprowadzić, aby proces uzyskiwania odszkodowania przebiegał możliwe jak najszybciej i najsprawniej.

Książki Altenberg

Bądź mądry przed szkodą

Nim w ogóle rozpoczniemy rozważania na temat rekompensaty za poniesione szkody, warto zastanowić się nad tym, jaką polisę majątkową wybierzemy. To podstawa rozważań o odszkodowaniu – musimy zdecydować się na taką ofertę, która faktycznie zapewni nam ochronę przed finansowymi skutkami niespodziewanych zdarzeń. W przypadku domu lub mieszkania należy upewnić się, że przedmiotem ubezpieczenia są nie tylko mury, ale również tzw. mienie ruchome, czy takie składniki majątku jak meble, sprzęt RTV, AGD, elektronika i tym podobne, wartościowe przedmioty. Ponadto w OWU, czyli ogólnych warunkach ubezpieczenia, powinny znajdować się informacje na temat zdarzeń, które mogą uruchomić procedurę wypłaty odszkodowania. Poza typowymi okolicznościami, jak np. pożar czy zalanie, warto wziąć pod uwagę inne ryzyka, np. działanie śniegu, wiatru, wyładowań atmosferycznych, kradzież, włamanie i tym podobne. Aby wybrać najkorzystniejszą polisę, dobrym rozwiązaniem jest wizyta w multiagencji, takiej jak Eurofinance, gdzie pomagamy klientom w uzyskaniu korzystnych ofert i ubezpieczeń majątkowych, które spełniają wszystkie ich wymagania i potrzeby.

Jak zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?

Gdy mamy pewność, że polisa obejmuje szkodę, należy ją niezwłocznie zgłosić do ubezpieczyciela. Możemy to zrobić przez telefon, poprzez specjalną linię do zgłaszania szkód, która zazwyczaj jest czynna 24 godziny na dobę. Innym rozwiązaniem jest zgłoszenie zdarzenia przez internet. Pamiętajmy, aby zgłaszać szkodę jak najszybciej, ponieważ w przypadku niektórych produktów istnieją ograniczenia czasowe.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie dokumentację. Podstawą będzie informacja przekazana przez odpowiednie służby. Np. w przypadku włamania i kradzieży będzie to raport policji, a gdy np. doszło do pożaru, to raport straży pożarnej, w którym znajdą się informację na temat zniszczeń. Możemy również wykonać zdjęcia szkód, ale pamiętajmy w wówczas o swoim bezpieczeństwie, szczególnie gdy istnieje ryzyko powstania dalszych szkód (np. budynek jest już uszkodzony i grozi zawaleniem). W kontekście niektórych wydarzeń świetnym rozwiązaniem jest wcześniejsze dokupienie do ubezpieczenia usługi assistance. W chwili, gdy np. nie możemy wrócić do domu czy mieszkania, zgodnie z zapisami umowy ubezpieczyciel jest zobowiązany zapewnić nam hotel, dozór nieruchomości czy zapewnienie opieki nad dziećmi.

Ile musimy czekać na odszkodowanie?

Jeśli dopełniliśmy wszystkich formalności, to ubezpieczyciel od momentu zgłoszenia wniosku ma 30 dni na wydanie decyzji i ewentualną wypłatę odszkodowania. Od decyzji zawsze możemy się odwołać. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto odwiedzić agenta ubezpieczeniowego, który wyjaśni wszelkie możliwości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]