Zachowania konsumentów – czy opakowanie może mieć wpływ na decyzję zakupowe?

0
886

Prowadzisz sklep internetowy, pragniesz zwiększyć sprzedaż, budować lepsze relacje ze swoimi obecnymi, ale też potencjalnymi klientami, ale nie wiesz co, tak naprawdę możesz zrobić lepiej? Takie rozterki każdego dnia mają tysiące właścicieli biznesów online, którzy próbują przebić się wśród rosnącej jak grzyby po deszczu konkurencji. Zachowania konsumencie to słowo klucz, klucz, który może otworzyć drzwi do jeszcze wyższej sprzedaży i jeszcze lepszych stosunków z klientami.

Zachowania konsumentów – co to takiego?

Zachowanie konsumentów to nic innego jak proces podejmowania decyzji o zakupie danego produktu, proces wyboru danego sklepu przez konsumenta. Konsument – osoba korzystająca z usług oraz dóbr, jakie oferuje rynek, to tak naprawdę każdy z nas. Codziennie podejmujemy decyzje zakupowe, nawet te najprostsze dotyczące wyboru mleka tej, a nie innej firmy. To właśnie nasze określone poglądy, postawy, oceny czy opinie na temat konkretnych produktów lub firm, wpływają na ostateczny wybór podczas zakupów. Są to właśnie zachowania konsumencie, a wpływ na nie mają zarówno czynniki wewnętrzne takie jak motywacja, potrzeba, doświadczenia związane z daną marką, a także postrzeganie marki czy też produktu, jak również zewnętrzne, takie jak opinie osób dla nas ważnych, osób, których zdanie szanujemy.

Wpływ opakowania na decyzje zakupowe konsumentów

Wobec powyższych informacji, czy opakowanie może mieć realny wpływ na zachowania konsumenckie, czy może ono istotnie oddziaływać na proces podejmowania decyzji zakupowych? Oczywiście, że tak! Jeżeli klient robi zakupy po raz pierwszy w danym sklepie, na decyzje zakupowe mają wpływ w pierwszej kolejności jego aktualne potrzeby. Wybierając konkretny produkt, będzie on kierował się w stronę produktu znanego, wybierając sprowadzone rozwiązanie, ewentualnie takie, które będzie korzystne ekonomicznie. Co zatem może wpłynąć na zmianę decyzji zakupowej i przekonać konsumenta do zakupu innego produktu? Opakowanie. Estetyczne, wyróżniające się opakowanie, przykuwające uwagę, budzące pozytywne skojarzenia, działające na zmysły, ma szansę rzeczywiście wpłynąć na decyzje zakupowe konsumenta.

Sprzedaż online a decyzje zakupowe konsumentów

Rola opakowania jest równie ważna podczas zakupów stacjonarnych, jak i zakupów online. To jak będzie zapakowany towar, który wysyłamy do klienta, z pewnością wpłynie na jego kolejne decyzje zakupowe. Jeżeli postaramy się, aby opakowanie było nie tylko trwałe, bezpieczne i solidne, ale również zaskakujące, oryginalne i budzące pozytywne skojarzenia, możemy być pewni, że klient do nas wróci. Jest spora szansa, że nie tylko ten jeden, ponieważ nowoczesne media i mnogość popularnych influenserów stworzyło modę publicznego rozpakowywania zamówionych paczek. Jeżeli więc nasza paczka trafi w ręce jednej z takich osób, bardzo możliwe, że o naszym sposobie pakowania dowie się znacznie większa liczba osób. Budowanie pozytywnego wizerunku to nie tylko reklama, w której opowiadamy o tym, jak dobre są nasze produkty, to praca u podstaw. Musimy dbać o to, aby na każdym etapie procesu sprzedaży udowadniać klientowi, że podjął słuszną decyzję zakupową, że dbamy o jego potrzeby i doceniamy go. Zaskakujące i do tego bezpiecznie opakowanie jego towaru, będzie doskonałym wstępem, do pięknej i długotrwałej relacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]