Tablice reklamowe vs. tablice reklamowe – z jakich materiałów powstają dzisiejsze reklamy outdoorowe?

0
3142

Pojęcie tablica reklamowa jest bardzo szerokie i może się odnosić zarówno do szyldu reklamowego lub informacyjnego, jak i wolnostojącej tablicy reklamowej – billboardu lub gabloty. Coraz częściej mianem tablic reklamowych określa się wolnostojące stelaże lub naścienne ramy do rozpinania reklam wielkopowierzchniowych drukowanych na tkaninach PCV lub innych.

Różne tablice o różnym przeznaczeniu powstają na bazie różnych materiałów. Dzisiaj skupimy się na frontlightach, backlightach, kasetonach reklamowych oraz innych postaciach, pod jakimi mogą występować szyldy reklamowe.

W świecie szyldów reklamowych…

Świat szyldów reklamowych, szczególnie w dużych miastach, takich jak Warszwa jest niezwykle różnorodny. Znajdziemy w nim eleganckie tablice informacyjne grawerowane w mosiądzu lub stali szlachetnej, szyldy przestrzenne na bazie plexi i profili aluminiowych, kasetony reklamowe na bazie płyt dibond, tablice z tworzyw sztucznych z precyzyjnym grawerem laserowym i wiele innych. Jak powstają?

Wybór szyldu reklamowego powinien być uzależniony od:

  • miejsca jego ekspozycji, które wpływa nie tylko na rozmiar i kształt szyldu, ale także dobór materiałów, które zapewnią jego trwałość oraz estetyczny wygląd niezależnie od szkodliwego oddziaływania warunków atmosferycznych;
  • specyfiki reklamowanej działalności, która ma bezpośredni wpływ na styl szyldu oraz wybór odpowiednich materiałów. Nie bez powodu szyldy kancelarii adwokackich, radców prawnych czy prywatnych praktyk medycznych wyróżniają się na tle innych gatunkiem zastosowanych materiałów oraz jakością wykonania – wybór tych ostatnich jest bowiem uzależniony od budżetu, jaki reklamodawca może przeznaczyć na swój szyld.

Szyldy komercyjne

Podczas gdy tablicę informacyjną zawieszoną przed siedzibą kancelarii notarialnej trudno wyobrazić sobie w postaci świecącego kasetonu czy mrugającego neonu, z szyldem dyskoteki jest już zupełnie inaczej. Ten wyglądałby co najmniej dziwnie, gdyby został wygrawerowany w mosiądzu… Komercyjne tablice reklamowe (Warszawa) rządzą się swoimi prawami. To tu do głosu dochodzą nowoczesne technologie i materiały konstrukcyjne, takie jak dibond czy plexiglass, z których wykonuje się przestrzenne szyldy i podświetlane litery. Nie oznacza to bynajmniej, że szyldy komercyjne są nieestetyczne, przeciwnie. Jeśli przyjrzymy się im bliżej zauważymy, że zdecydowana większość z nich to przemyślane konstrukcje, które harmonijnie korespondują z systemem identyfikacji wizualnej marki, stanowiąc tym samym doskonałą wizytówkę firmy.

Tablice reklamowe

Ostatnią kategorią, do której się dzisiaj odniesiemy są tablice reklamowe w rozumieniu konstrukcji służących do eksponowania treści reklamowych w postaci plakatów o różnych wymiarach. Najczęściej powstają one na bazie profili aluminiowych oraz płyt z tego samego metalu. Ogromną zaletą aluminium jest jego giętkość i łatwość obróbki, dzięki czemu możemy uzyskać dowolny kształt. W przypadku ramek na plakaty aluminium często zastępuje się profilami z tworzyw sztucznych. Wszystkie te materiały charakteryzują się lekkością oraz odpornością na szkodliwe oddziaływanie warunków atmosferycznych, dzięki czemu tablice reklamowe mogą być eksploatowane przez długi czas.

Korzystanie z tablic reklamowych oraz różnego rodzaju gablot reklamowo-informacyjnych usytułowanych przed siedzibą firmy to idealne rozwiązanie w sytuacji, w której promowane treści ulegają szybkiej dezaktualizacji i wymagają zastąpienia innymi. Z tablic i gablot korzystają supermarkety, ale również biura podróży, agencje pracy tymczasowej i pośrednicy w handlu nieruchomościami. Zależnie do potrzeb i oczekiwań reklamodawcy, tablica może być magnetyczna lub wyłożona powłoką z korka umożliwiającą przytwierdzanie ogłoszeń/reklam przy pomocy pinesek.

[Głosów:1    Średnia:5/5]