Jednym z podstawowych obowiązków każdego przedsiębiorcy, który chce zarabiać na tym, co robi, jest ułatwienie klientom dotarcia do jego firmy, a także wyeksponowanie w jak najlepszy sposób najlepszych i najbardziej dochodowych produktów, czy ofert. Kiedyś pozyskiwanie klienta kojarzyło się z wielkimi billboardami i reklamami ulicznymi, dzisiaj oznacza to pozycjonowanie. Czym jest, jak i dlaczego warto z niego korzystać?
Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne, czy inaczej SEO lokalne, to techniki i działania podejmowane po to, aby dane strony internetowy pojawiały się wysoko w wyszukiwaniach Google, związanych z regionalnymi słowami kluczowymi. Przykładowo, dobre pozycjonowanie lokalne zapewni danemu zakładowi fryzjerskiemu z Lublina, że będzie jednym z pierwszych organicznych wyników wyszukiwania frazy „fryzjer Lublin”. W taki sam sposób będzie działać to ze wszelkimi innymi wyszukiwaniami lokalnymi.
Dodatkowo należy pamiętać, że nawet bez użycia w wyszukiwanej frazie konkretnej lokalizacji, jak np. miasto, Google sam śledzi, gdzie osoba wyszukująca aktualnie się znajduje i stara się wyświetlać jej wyniki zbliżone do jej miejsca pobytu. Będąc więc w Krakowie i wyszukując frazy „dobry fryzjer”, najprawdopodobniej otrzymamy wyniki dotyczące dobrych fryzjerów konkretnie w Krakowie.
Podstawy pozycjonowania lokalnego
Przede wszystkim, kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie lokalne i dla kogo przyniesie ono najlepsze efekty? Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie skuteczną formą pozycjonowania zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, działających jedynie w określonym miejscu, np. w obrębie jednego miasta, czy dzielnicy. Co ciekawe, koszty pozycjonowania lokalnego są zazwyczaj niższe, niż pozycjonowania dotyczącego całego kraju, a przy tym o wiele bardziej skuteczne i przydatne małym lokalnym przedsiębiorcom. Mogą oni mieć pewność, że ktokolwiek trafił na ich stronę internetową, trafił tam dlatego, że poszukuje pewnej usługi czy produktu konkretnie w danej lokalizacji, a więc szansa konwersji jest dużo wyższa.
Podstawą pozycjonowania lokalnego, będzie przede wszystkim utworzenie i zoptymalizowanie wizytówki firmy w Mapach Google. Optymalizacja będzie polegać na podaniu wszelkich kluczowych informacji, które ułatwią potencjalnym klientom dotarcie do danej firmy, a więc dokładny adres, dane kontaktowe, czy godziny otwarcia, a także link kierujący np. do strony internetowej firmy. Kolejnym krokiem będzie optymalizacja treści na stronie, która polegać będzie na umieszczeniu na niej treści mocno osadzonych w lokalnym środowisku, odpowiadających na potrzeby i pytania lokalnego klienta. To spore wyzwanie i należy upewnić się, że wykonane zostało właściwie. Dobrze jest skorzystać z usług specjalistów od pozycjonowania lokalnego, jak np. https://www.pozycjonowanieibif.pl/.
Pamiętajmy także, że najlepszą reklamą są dobre opinie zadowolonych klientów, zwłaszcza w mniejszych, lokalnych środowiskach. Warto więc zachęcać klientów, aby dzielili się swoim zdaniem i opinią, ułatwiając im to np. udostępniając link kierując prosto do wystawiania opinii, czy po prostu przypominając im o tym podczas spotkania twarzą w twarz. Zachęcanie wszystkich klientów do wystawiania opinii pozwoli uniknąć ryzyka, że będą robić to jedynie ci najbardziej niezadowoleni, zafałszowując rzeczywisty obraz jakości oferowanych w danej firmie usług.