Jak zebrać pierwszych fanów na Instagramie?

0
1655

Media społecznościowe to niekwestionowany lider w świecie internetu. Prym wiedzie Facebook, a tuż za nim uplasował się Instagram. Co prawda oba te serwisy znajdują się w tych samych rękach właścicielskich to różnią się między sobą.

Instagram w początkowej fazie swojego istnienia funkcjonował głównie jako miejsce do zamieszczania zdjęć. Z czasem zaczął się rozwijać i choć zdjęcia nadal stanowią dominującą pozycję pośród użytkowników, to coraz większego znaczenia zaczynają nabierać innego rodzaju treści. Instagram stał się potężnym narzędziem w działaniach marketingowych. Jak do tej pory jest niekwestionowanym królem w tworzeniu silnych marek osobistych, firmowych czy produktowych. Promocja i reklama to dziś dominuje na tej aplikacji. A im więcej polubień na Instagramie tym lepsza reklama.

Jak zaistnieć na Instagramie? – 10 kroków

Pierwszy i najważniejszy krok to rejestracja. Tuż po rejestracji, a najlepiej przed jej dokonaniem warto odpowiedzieć na pytanie: w jakim celu dokonano rejestracji?. Jest to ważne, ponieważ jeśli tym celem ma być jedynie traktowanie serwisu w celach rozrywkowych, sama rejestracja nie wymaga specjalnych zabiegów.

Inaczej sprawy się mają kiedy rejestracja w serwisie ma służyć promocji własnej, firmowej czy produktowej. Jeśli takie jest cel, od samego początku należy solidnie się do tego przygotować.

Plan działania

Podstawowe i najważniejsze do wykonania zadanie, bez tego na profil prędzej czy później wkradnie się chaos i przypadkowość, a to najprostsza droga porażki i zmniejszenia popularności.

Określenie nazwy profilu

Nazwa profilu to zupełnie co innego od nazwy użytkownika. Dobra nazwa to pierwszy krok w długiej drodze na szczyt. Powinna być ona krótka i łatwa do zapamiętania, dzięki temu więcej osób będzie nas kojarzyć.

Zdjęcie profilowe

Kolejny ważny krok wymagający bardzo precyzyjnego wykonania, zdjęcie profilowe ukazuje się każdemu i od jego jakości w dużej mierze zależy postrzeganie profilu przez innych. Inne zdjęcie powinien mieć profil osobisty, a inne firmowy czy produktowy.

Biogram

Popularne BIO ukazujące się każdemu na naszym profilu. To tu powinny znajdować się najważniejsze frazy określające profil, jego tematykę i przeznaczenie. Im trafniej i ciekawiej będzie napisany biogram tym zwiększają się szanse powodzenia.

Hasztagi

Znaczniki pozwalające grupować posty, im bardziej oryginalne i nawiązujące do profilu i zamieszczanych treści tym lepiej budują rozpoznawalność. Dzięki nim inny użytkownicy z łatwością znajdą nasze zdjęcia w wyszukiwaniu znaczników.

Obserwacja konkurencji

Obserwacja konkurencji, analogicznych profili to niezbędny krok dający rozeznanie jak działają mechanizmy budujące profile innych w tym profile „gwiazd” z największą ilością reakcji odbiorców.

Analiza zachowań innych 

Po przeprowadzonej obserwacji powinien przyjść czas na analizę tego co zostało zaobserwowane i na tej podstawie można przystąpić do własnego działania.

Pierwsze publikacje własne 

Powinny być one bardzo dobrze przemyślane i opracowane pod względem jakości i wartości treści. W tym momencie nie ma co liczyć na „lawinę” reakcji. Za pierwsze „koty za płoty” trzeba zapłacić swoje „frycowe”.

Wchodzenie w reakcje

Mając już swój profil i pierwsze zamieszczone posty, przychodzi czas na podjecie działań polegających na oznaczaniu obserwowanych kont w postaci, lajków, polubień, obserwacji, komentarzy. Ważny krok, bo to jest główny czynnik wywołujący wśród obserwowanych odruch wzajemności: „jesteś u mnie ja będę u ciebie”. Jest to najprostszy organiczny sposób budowania popularności. Na reakcje innych trzeba poczekać, tu cierpliwość jest dobrze odpłacana.

Co zrobić kiedy cierpliwości brak i followersów nie przybywa?

Jak pokazuje życie na wszystko zawsze znajdzie się sposób. Jeśli cierpliwości w budowaniu organicznej popularności brak, a na czasie zależy, zawsze można przyspieszyć. Od przyspieszenia są firmy oferujące swoje usługi w prowadzeniu kont na Instagramie, gwarantujące szybki przyrost followersów.

Jedną z najlepiej postrzeganych na tym rynku firm jest serwis Tanielajki.pl. W swojej ofercie serwis proponuje wykorzystanie gotowych pakietów zawierających reakcje pochodzące z realnych i aktywnych kont na Instagramie. Tanielajki.pl umożliwiają szybki przyrost followersów odpowiadających grupie docelowych odbiorców do których skierowany jest przekaz z profilu.

[Głosów:1    Średnia:2/5]