Pozycjonowanie szerokie – tanie, a zarazem imponująco skuteczne

0
2184

Pozycjonowanie szerokie, inaczej nazywane ,,SEO long tail”, jest metodą, która pozwala uzyskać stosunkowo szybkie efekty. Poza tym jest relatywnie niedrogie. Dlaczego jeszcze warto sięgnąć po tzw. pozycjonowanie na długi ogon? Na czym w ogóle polega i kto zyska na takim rozwiązaniu najwięcej?

Celem pozycjonowania stron jest uzyskanie jak najwyższego miejsca danej strony w wynikach wyszukiwania. Miejsce w TOP 10 Google'a to w zasadzie gwarancja sukcesu. A sukces ten zapewnia właśnie profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie. Wśród dostępnych metod i technik pozycjonowania wyróżniamy m.in. pozycjonowanie metodą long tail.

Na czym polega pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie szerokie polega na wykorzystywaniu w SEO dużej ilości słów kluczowych związanych z treścią danej strony www. Tzw. długi ogon to nic innego jak dłuższa fraza do wyszukiwania. Jeśli weźmiemy „pod lupę” profesjonalne działania w tym zakresie, jak chociażby pozycjonowanie EACTIVE – czyli usługa pozycjonowana wykonywana przez jednego z  liderów w dziedzinie SEO – długi ogon zajmuje ważne miejsce we wszystkich działaniach zmierzających do uzyskania wysokiej pozycji w rankingach wyszukiwania. Czym właściwie jest long tail najlepiej zrozumieć na konkretnym przykładzie.

Szukasz butów i wpisujesz w wyszukiwarce frazę buty lub Nike – to krótkie frazy. Do średnich zaliczymy buty do biegania lub buty Nike. Z kolei długie frazy, czyli właśnie long tail to w tym przypadku najlepsze buty do biegania do 200 zł lub buty Nike damskie czerwone.

Pozycjonowanie long tail to świetna propozycja dla wszystkich dysponujących mniejszym budżetem – ta metoda należy do tańszych, a przy tym efektywnych rozwiązań. Nie martw się też ich zwykle niskim potencjałem wyszukań. Jak przekonują eksperci, pojawienie się Twojej strony na najwyższych pozycjach dla 100 konkretnych fraz z długiego ogona (każda wyszukiwana tylko 10 razy miesięcznie), może dać lepsze efekty niż trafienie do „TOPów” z frazą ogólną z potencjałem wyszukań na poziomie 1000 miesięcznie. Krótkie frazy są względem siebie bardziej konkurencyjne i wymagają większego nakładu pracy, a zatem i poniesienia wyższych kosztów. Przy pozycjonowaniu szerokim możesz pozyskać zdecydowanego, przekonanego do zakupu klienta, który jest zainteresowany dokładnie takim produktem, jaki oferujesz. Ruch na stronie się zwiększa, a sama witryna zaczyna wyróżniać się na tle konkurencji. Imponujące, prawda?

Frazy pod długi ogon – jak je dobrać?

Pozycjonowanie trudnych fraz nie musi być trudnym zadaniem. Ważny jest ich odpowiedni dobór związany bezpośrednio z daną branżą. Sprawę zdecydowanie ułatwia postawienie się w roli kupującego/ poszukującego/ zainteresowanego internauty. Tutaj kluczowe znaczenie będzie mieć świadomość, czego dokładnie poszukują klienci. Istotna będzie również dogłębna analiza witryny i sprawdzenie, co strona już zawiera, a co powinno zostać rozbudowane i poszerzone. Znalezienie długiego ogona dla danej strony wymaga nieco kreatywności. Nawet pozornie niezwiązane z branżą skojarzenia mogą okazać się pomocne. Cenną lekcję uzyskasz, analizując również słowa kluczowe, które prowadzą… do serwisów konkurencji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]