Rollup to jedno z najczęściej stosowanych rozwiązań reklamowych. Niezwykle wszechstronny, mobilny i niedrogi rollup potrafi być również bardzo skuteczny. Kupiony raz może służyć Twojej firmie nawet przez lata, przy wielu okazjach. Stanie się tak jednak tylko wtedy, gdy wybierzesz właściwy produkt. Dowiedz się, na co zwracać uwagę przy wyborze i projektowaniu rollupów.
Liczy się wykonanie
Aby rollup mógł zachwycać właściwą sobie wszechstronnością, powinien być solidnie i przemyślanie wykonany. Każda reklama tego typu składa się zasadniczo z dwóch części – stojaka (kasety) i wydruku z reklamą. Obu tym elementom należy poświęcić tyle samo uwagi przy wyborze, aby cieszyć się wszystkimi zaletami mobilnej reklamy typu rollup.
Inwestorzy, których interesuje przede wszystkim niska cena rollupów, zwykle nie myślą długofalowo. Dla nich liczy się jak najmniejszy wydatek tu i teraz. Tymczasem najtańsze rollupy reklamowe to często produkty jednorazowe, podczas gdy dopracowany (i niewiele droższy) produkt tego typu może posłużyć Twojej firmie przez lata. Warto zainwestować w jakość premium, jeśli reklama ma być intensywnie eksploatowana. Dlatego przed wyborem zastanów się:
- jak często chcesz używać rollupu,
- jak długo ma Ci posłużyć,
a także:
- czy będzie często transportowany,
- gdzie będzie eksponowany.
Od tego w znacznej mierze zależy wybór konkretnego rodzaju produktu.
Co wybrać?
Firmy specjalizujące się w usługach takich jak sprzedaż i druk rollupów zwykle proponują co najmniej kilka różnych rozwiązań. W firmie OpenPrint można np. zamówić rollup Standard, Exclusive i Double (z dwustronnym nadrukiem). Odpowiedź na zadane powyżej pytania powinna Ci pomóc w wyborze najlepszego rozwiązania. Jakość standardowa jest odpowiednia do sporadycznego użycia. Sama kaseta takiego rollupu jest lżejsza, przez co bardziej mobilna, ale jednocześnie mniej stabilna. Dlatego nada się dla mniejszych reklam typu roll up. Wymiary banera przekraczające mniej więcej metr szerokości znacznie lepiej będą się prezentować na stabilniejszych konstrukcjach. Warto wówczas wybrać stojak klasy premium, który jednocześnie posłuży na dłużej. To dlatego, że wykonany jest z dbałością o każdy szczegół. Wybierając solidny i stabilny stojak, będziesz mógł go używać przy różnych okazjach – wystarczy, że wymienisz baner z grafiką, by prezentował inną treść.
Ważny jest również sposób, w jaki będzie wykonany sam baner reklamowy roll up. To swoisty „wkład” do stojaka, który można wymieniać. Producenci proponują szereg nośników. Jednym z najlepszych jest tworzywo blockout, czyli tkanina poliestrowa powlekana PVC. Zapewnia jej to wysoką trwałość, odporność na uszkodzenia mechaniczne, wodę czy promienie słoneczne. Dzięki dwustronnemu powleczeniu baner nie przepuszcza też światła, dlatego jest bardzo czytelny. Co więcej, umożliwia to wykonanie druku dwustronnego. Banery wykonane w ten sposób równie dobrze sprawdzają się we wnętrzach co na zewnątrz. Warto przy zamawianiu zwrócić uwagę na gramaturę nośnika – im wyższa, tym będzie on cięższy, ale bardziej wytrzymały.
Perfekcyjny wydruk
Zlecając druk rollupów, dowiedz się, jakich maszyn podwykonawca używa do wydruku. W znaczącej mierze odpowiadają one bowiem za jakość grafiki – np. za nasycenie kolorów. Nie zapomnij, by przygotować projekt, który przyciągnie wzrok i będzie miał jasny przekaz. Warto jego wykonanie zlecić specjalistom, którzy mają doświadczenie w tej materii. Jednocześnie zadbają oni o właściwe przygotowanie pliku do wydruku (odpowiednia rozdzielczość, format, spady itp.), by gotowy rollup był zgodny z pierwotnymi założeniami projektu.