Jak sprzedawać rękodzieło? Poradnik o legalnej sprzedaży rękodzieła

0
48425

Coraz więcej osób odkrywa w sobie talenty plastyczne i zajmuje się produkcją rękodzieła. Kiedy pasja ta staje się już pracą i powstaje coraz więcej rzeczy hand-made, zazwyczaj myśli się o ich sprzedaniu i zarobieniu na tym, co się samemu wytworzyło. Wiąże się to niestety z wieloma kwestiami prawnymi, które mogą utrudniać handel rękodzielniczych produktów. Jak więc legalnie sprzedawać rękodzieło?

Jak legalnie sprzedawać rękodzieło?

Jeszcze do niedawna, aby sprzedawać rękodzieło, niezbędne było zarejestrowanie działalności gospodarczej lub założenie firmy w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Na szczęście 30.04.2018r. zmieniły się przepisy i weszła w życie ustawa zwana konstytucją biznesu, która zakłada, że „Osoby prowadzące działalność gospodarczą, których przychody nie przekraczają 50 proc. minimalnego wynagrodzenia, czyli w 2018 roku 1050 zł, nie będą musiały rejestrować swojej działalności i tym samym płacić składek na ZUS”. To dotyczy między innymi osób, które chcą zająć się sprzedażą rękodzieła artystycznego, pod warunkiem, że oczywiście ich biznes nie będzie bardziej dochodowy niż jest to założone w ustawie.

 
Gdzie sprzedawać rękodzieło w Internecie?

Wiele jest miejsc w sieci, gdzie istnieje możliwość handlowania akcesoriami hand-made. Rękodzieło można sprzedawać na stronach z ogłoszeniami jak https://sprzedajemy.pl/antyki-sztuka-kolekcje/rekodzielo, ale też na platformach (zwanych galeriami), które zrzeszają osoby skupiające się na tworzeniu jedynie takich wyrobów. Wśród nich najbardziej znana jest Dawanda.com i Pakamera.pl.

 
Zajmując się sprzedażą wyrobów rękodzielniczych warto zainwestować we własną domenę i sklep internetowy. To rozwiązanie dla osób, które z pasji uczyniły główny sposób na życie i z tego się utrzymują. Do prowadzenia masowej sprzedaży przydaje się posiadanie własnego sklepu i prezentowanie na nim własnych akcesoriów. To nie tylko ułatwia handel, ale sprawia, że sprzedawca staje się bardziej wiarygodny i dzięki odpowiedniemu marketingowi, może być znany ze swoich prac.

 
Popularnym rozwiązaniem jest też Facebook. Od jakiegoś już czasu pojawiła się tam świetna opcja dla osób, które chciałyby na portalu społecznościowym dodać swój sklep. Korzystając z tego, można dodać na FB zdjęcia swoich dzieł hand-made oraz ceny i czekać na zainteresowanie ze strony klientów.

 
Stacjonarna sprzedaż rękodzieła

Osoby, które na poważnie zajmują się rękodziełem mogą pomyśleć o założeniu sklepu stacjonarnego. Wiąże się to oczywiście z większymi kosztami niż prowadzenie sklepu internetowego, dlatego też niektórzy szukają osób, z którymi będą mogły nawiązać współpracę i dzielić się kosztami.

 
Oprócz sklepu stacjonarnego, warto pomyśleć o uczestnictwie w kiermaszach, jarmarkach i targach rękodzieła. To nie tylko dobry sposób na to, by sprzedać swoje wyroby, ale żeby w ogóle zaistnieć i stać się rozpoznawalnym przez swoje prace. Osoby, którym spodobają się znalezione akcesoria hand-made najczęściej szukają później dodatkowych informacji, na przykład w sieci, co jest dowodem na to, że ziałalność internetowa powinna być nieodłącznym elementem sprzedaży stacjonarnej.

[Głosów:191    Średnia:2.4/5]