Franczyza to sprawdzony sposób na prowadzenie biznesu, który do Polski wkroczył dopiero niedawno. Wykorzystuje go wiele firm z listy 100 największych na świecie. Odkryj, jakie cechy powinien mieć idealny franczyzobiorca.
Ludzie to podstawa biznesu – a franczyza to najlepszy dowód tej tezy
Najlepsze przedsiębiorstwa doskonale rozumieją, że należy rywalizować z konkurencją w dosyć prosty, aczkolwiek bardzo skuteczny sposób. Chodzi o inwestowanie w ludzi, którzy dobrze zdają sobie sprawę z realiów panujących w danej społeczności. Dotarcie do wymagających klientów i utrzymanie ich przez długi czas nie jest łatwe. Szczególnym utrudnieniem jest centrala firmy, która znajduje się tysiące kilometrów od punktu usługowego. Popularne sieci restauracji musiały dostosowywać się do gustów „lokalsów” i spełniać wymagania, jakie stawia przed nimi ich religia. We franczyzie prowadzeniem lokalu zajmuje się osoba, która często jest częścią społeczności, wśród której duża firma chce zacząć swoją ekspansję. Przeważnie inwestuje się w przedsiębiorczych ludzi, którzy sprawiają wrażenie komunikatywnych i otwartych na feedback. W biznesie franczyzowym franczyzobiorca ma dużą dozę swobody w podejmowaniu decyzji, które są kluczowe dla skutecznej sprzedaży. Musi on być kompetentny, by móc zarządzać zespołem i przedstawiać firmie-matce swoje spostrzeżenia co do działalności. Jakie powinien mieć cechy?
Franczyzobiorca idealny – taki musisz być, jeśli chcesz współpracować z renomowanymi firmami
Cechy dobrego franczyzobiorcy to:
- Oddanie – poświęcanie czasu i uwagi swoim pracownikom, otwartość na feedback, spędzanie czasu na usprawnianiu procesu sprzedaży usług lub towarów.
- Przedsiębiorczość – umiejętność zarządzania, wyznaczania zadań, inwestowania sporych kwot, które pochodzą z zarobku.
- Ambicja – to zawód dla osób, które chcą się zmieniać, rozwijać i każdego dnia uczyć się nowych rzeczy.
- Zaradność – będąc franczyzobiorcą popularnych sieci, możesz liczyć na wsparcie ekspertów. Jednak własna zaradność jest kluczowa, bez niej nie zbudujesz dobrego zespołu i nie poradzisz sobie z presją tworzenia punktu usługowego.
W Polsce to również opłacalny biznes – franczyza Żabka – opinie 2019 – czy warto?
W Polsce popularne marki również działają jako franczyza. Żabka zdecydowanie się na tym tle wyróżnia. Od lat jest to główny model biznesowy, który sprzyja systematycznemu rozwojowi i zdobywaniu uznania klientów, a także popularyzacji marki (97% Polaków ją zna!). Dlaczego akurat franczyza? Żabka prowadzi ogromną ilość lokali. Jeśli będziemy brali pod uwagę sklepy, które oferują dostęp do Żabka Cafe, okaże się, że jest to największa sieć kawiarni w Polsce. Ogrom lokali w każdym dużym mieście oznacza konieczność sprawnego zarządzania kadrą. Kontrolowanie tak dużej ilości sklepów jest trudne. Dlatego firma zdecydowała się na taki wybór modelu biznesowego.
Franczyza Żabka – opinie 2019 – ile można zarobić?
Jeśli zostaniesz partnerem sieci marketów Żabka, możesz liczyć na spore zarobki. W ramach promocji w 2020 roku przygotowany został bonus – 16 000 złotych netto miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Celem takiego działania jest rekrutacja nowych, ambitnych franczyzobiorców. Należy spełniać warunki jakości i długości otwarcia marketów w ciągu roku. Nasz wkład własny na początku wynosi tylko 5 000, co nie jest specjalnie wygórowaną kwotą. Czy warto skorzystać z oferty, jaką zapewnia ta franczyza? Żabka to niewątpliwie jeden z popularniejszych marketów, który oferuje dużą stabilność i sprawny system dostaw. Każdy jednak musi ocenić, czy ma wyżej opisane cechy dobrego franczyzobiorcy. Być może to zadanie idealne dla ciebie.