Audyt sklepu internetowego – lek na słabe pozycje

0
2143

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to jedna z bardziej atrakcyjnych możliwości dla młodego przedsiębiorcy. Coraz więcej jest ludzi tworzących sklepy w poszukiwaniu zysku i niezależności finansowej. Wraz ze wzrostem ilości sklepów zaognia się konkurencja co z kolei działa na naszą niekorzyść. Nic dziwnego więc, że w takim przypadku, wielu ludzi zaczyna zagłębiać się w tajniki SEO – optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek. To właśnie dzięki niej można zbudować ruch organiczny i przyciągnąć klientów, wyprzedzając tym samym konkurencję. Jest jednak kwestia, bez której efektywne działania pozycjonerskie nie mogą mieć miejsca, a jest to nic innego jak audyt SEO.

Czym jest audyt SEO?

Zacznijmy od samego zdefiniowania sobie zagadnienia jakim jest audyt SEO. Otóż jest to nic innego jak specjalistyczna forma audytu, która ma nam dostarczyć informacji na temat stanu naszego sklepu w tym błędów, nieprawidłowości i braków, które należy naprawić/uzupełnić tak, aby strona lub sklep odpowiadał aktualnym zaleceniom Google. Dzięki temu będziemy mogli przejść do optymalizacji i walki o najwyższe pozycje na interesujących nas frazach.

Czy da się pozycjonować bez audytu?

Często właściciele stron internetowych i sklepów ignorują audyt sklepu internetowego myśląc, że obejdzie się bez tego. Nic bardziej mylnego. Jakiekolwiek pozycjonowanie nie może istnieć bez wprowadzenia optymalizacji, a ta z kolei wymaga audytu, który powie nam, w jakim obszarze musimy podjąć działania. Co ważne najlepiej jest przeprowadzić audyt już na etapie tworzenia sklepu tak, aby na bieżąco wdrażać poprawki i jak najlepiej dostosować sklep do wymagań wyszukiwarki. Znając zalecenia już na etapie tworzenia, możemy uniknąć wielu błędów i tym samym oszczędzić sobie pracy z poprawianiem ich w przyszłości.

Co nam daje audyt SEO?

Wiedząc, jak ważny jest audyt i czytając  wypowiedzi ekspertów można zadać sobie pytanie, co tak dokładnie daje nam audyt sklepu internetowego? Otóż zalet i korzyści jest wiele i są one zależne od sposobu audytowania. Różne firmy wykonują audyt różnymi metodami i zawierają w nim różne informacje. Dobry audyt SEO zawiera kompleksową analizę strony pod kątem technicznym jak i merytorycznym. Dzięki temu mamy pełen obraz tego ile należy zrobić i jak należy działać, aby doprowadzić naszą witrynę do pełnego zoptymalizowania. Dopiero po przeprowadzeniu audytu, wdrożeniu niezbędnych poprawek i zoptymalizowaniu sklepu, będziemy mogli pomyśleć o kolejnych krokach w pozycjonowaniu. To dlatego, że audyt jest podstawą pracy pozycjonerskiej, a bez podstawy nie ma nic.

[Głosów:1    Średnia:5/5]