Jak zapobiec sytuacji, w której e-maile marketingowe trafiają do spamu?

0
729

Kampanie emaliowe zazwyczaj dają dobre rezultaty, gdy chcesz przyciągnąć uwagę osoby, która nie zna Twoich produktów lub usług, ale jej profil wskazuje, że może być potencjalnym kupcem. Jako wiadomości z pewnością zaskakujące, narażone są na ryzyko trafienia do folderu spam lub automatycznego filtrowania przez serwery. W obliczu tego możliwego scenariusza, w tym artykule wyjaśnimy, jak działają filtry e-mailowe i damy Ci 3 wskazówki jak zapobiec sytuacji, w której Twoje e-maile zostaną uznane za SPAM.

Jak działają filtry antyspamowe?

E-mail jest uważany za SPAM, gdy zawiera praktyki, które są zabronione przez dostawców internetu, firmy oferujące usługi pocztowe (Google, Yahoo, Microsoft) oraz rządowe biura bezpieczeństwa obywateli. Na przykład wiadomości e-mail, które mają na celu wyłudzenie od odbiorcy poufnych informacji, takich jak dane dostępu do konta bankowego, często trafiają do folderu spam. Dlatego filtry antyspamowe są ważne i zdecydowanie potrzebne. Filtry antyspamowe działają na podstawie algorytmów, które klasyfikują informacje według kryteriów decydujących (lub nie) o jakości maila. Kryteriom tym przypisywane są punkty i na podstawie wyników wiadomości e-mail automatycznie podejmowana jest decyzja, czy jest to spam, czy nie. Każde oprogramowanie antyspamowe lub dostawca poczty elektronicznej przedkłada pewne kryteria punktacji i poziomy restrykcji nad inne. Oznacza to, że ten sam e-mail może przejść przez filtr antyspamowy i trafić do skrzynki odbiorczej, a u innego dostawcy może zostać uznany za nielegalny.

Zadbaj o reputację swojego adresu IP

Reputacja adresu IP będzie zależała właśnie od skarg na spam i historii wysyłanych wiadomości. Poniższe praktyki pomogą temu zapobiec:

  • Użyj systemu rejestracji opt-in: nawet jeśli mówimy o e-mailach marketingowych, możesz umieścić pole opt-in dla użytkowników, aby upoważnić ich do dalszego otrzymywania (lub nie) Twoich e-maili. Pozwala to również upewnić się, że niechciane adresy e-mail nie znajdą się w Twojej bazie danych
  • Sprawdź, czy Twoje IP znajduje się na liście blokad: istnieją platformy, które pomogą Ci dowiedzieć się, czy Twoje IP zostało wpisane na czarną listę,.
  • Użyj adresu e-mail z własną domeną: zainwestuj w pakiety korporacyjne oferowane przez Google lub Microsoft, aby utworzyć firmowe e-maile z nazwą Twojej firmy. Dostawcy internetu często oznaczają domeny generyczne, które wysyłają e-maile sprzedażowe jako spam.

Spersonalizuj temat i treść wiadomości

Kiedy ludzie widzą imię w e-mailu, są bardziej zainteresowani jego otwarciem. W związku z tym Twoja baza e-mail powinna zawierać: imię, nazwisko i adres e-mail. W przeciwnym razie trudno będzie spersonalizować temat i treść wiadomości. Istnieją programy do e-mail marketingu lub automatyzacji marketingu, które pozwalają na wgranie bazy kontaktów i dodanie, zarówno w temacie, jak i w treści e-maila, znaczników, które automatycznie umieszczają imię, nazwisko lub stanowisko odbiorcy.

Unikaj używania skracaczy adresów URL i nadużywania obrazów

Skracacze URL są świetne do wykorzystania w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Twitterze, gdzie masz bardzo mały limit znaków. Jednak w e-mail marketingu adresy URL są często wykorzystywane do ukrycia prawdziwej strony docelowej linku. To samo dotyczy maili, które wysyłają tylko obrazki, bez żadnego tekstu. Obrazy omijają filtry antyspamowe bazujące głównie na słowach kluczowych, dlatego e-maile zawierające zbyt wiele obrazów są uważane za podejrzane. Istnieje wiele sposobów, aby zapobiec e-mailom marketingowy trafieniu do folderu spamu, trzeba tylko zastosować je poprawnie w połączeniu z dobrą strategią e-mail marketingu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]