CV Recepcjonistka: prezencja i języki obce to podstawa!

0
1331

Praca recepcjonistki to niewątpliwie angażujące zadanie. Osoba zatrudniona na tym stanowisku, odpowiadając za pierwszy kontakt gościa/klienta z przedsiębiorstwem, niejako pracuje na wizerunek całej firmy. Właśnie z tego powodu to zdecydowanie zawód nie dla każdego!

Czym będziesz zajmować się na stanowisku recepcjonistki?

Recepcjonistka najszybciej znajdzie zatrudnienie w hotelu, pensjonacie czy ośrodku wczasowym. Jej zadanie to kompleksowa obsługa gości przed przyjazdem, w trakcie pobytu, jak i w momencie opuszczania hotelu. Recepcjonistka w ramach swoich obowiązków odpowiada nie tylko za bezpośredni, ale i telefoniczny kontakt z gośćmi, obsługę rezerwacji, czy przyjmowanie płatności.

Jak stworzyć dobre CV dla recepcjonistki?

Niewątpliwie praca w zawodzie recepcjonistki wymaga specjalnych predyspozycji. Przydatne doświadczenie i umiejętności warto wyeksponować tak, by zwrócić na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy. Co to za umiejętności?

1. Komunikatywność to podstawa!

Kurs Planowanie sklepu internetowego

To ważne, bo przecież w ciągu zwykłego dnia pracy recepcjonistka rozmawia z dziesiątkami, a czasem i setkami osób. Z tego powodu pracodawcy wymagają otwartości. Trzeba lubić i – co ważne – umieć rozmawiać z ludźmi. Opory przed kontaktem z zupełnie obcą osobą mogą zamknąć nam drzwi do zdobycia zawodu. W tym miejscu trzeba wspomnieć, że oprócz wspomnianej komunikatywności szalenie istotna wydaje się być kultura osobista.

Niewątpliwie dużą uwagę pracodawcy zwracają na prezencję kandydatek. Najczęściej szukają po prostu uśmiechniętych i ciepłych osób. Pamiętaj, by w swoim życiorysie umieścić zdjęcie. Zadbaj, by nie była to przypadkowa fotografia, a taka, która pokazuje Cię z najlepszej strony!

2. Znajomość języków obcych

Kurs Planowanie sklepu internetowego

Pracodawcy, rekrutujący do pracy w hotelowej recepcji zazwyczaj wymagają znajomości co najmniej jednego języka obcego. To naturalne, w końcu duży odsetek gości, którzy odwiedzą obiekt, to obcokrajowcy. Dla marki i prestiżu miejsca ważne jest, by pracownicy potrafili komunikować się w języku angielskim, a najlepiej jeszcze niemieckim czy rosyjskim. Pamiętaj, by w CV jasno określić, w których językach mówisz i w jakim stopniu zaawansowania. To akurat podpowiada niejeden przykład cv.

3. Zaradność i kreatywność

To ważne, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Może okazać się, że gość zgłasza reklamację, bo w jego pokoju nie działa telewizor. Co w sytuacji, gdy pod ręką nie ma technika? Trzeba szukać alternatywnego rozwiązania i właśnie to zadanie dla recepcjonistki, jako tej osoby, która dba o komfort gości hotelu czy pensjonatu.

4. Dobra organizacja pracy

Gości z pokoju numer 4 trzeba wymeldować, od innych przyjąć płatność, a jeszcze inni pytają o wolny pokój. Do tego wszystkiego dzwoni telefon. Tak często wygląda zwykły dzień pracy recepcjonistki. To chociażby z tego powodu tak ważne jest, by osoba na tym stanowisku miała ponadprzeciętne umiejętności zarządzania czasem. Z pewnością rozkojarzenie i brak zwinności nie pomogą nam w pracy.

To warto podkreślić: powyższe cechy i umiejętności musisz wyeksponować w swoim CV. Jednak pamiętaj, że oprócz zawartości, Twój życiorys powinien jeszcze dobrze wyglądać. Strzałem w dziesiątkę może okazać się oryginalny układ elementów CV. Zadbaj też o jego przejrzystość. Te pozornie mało istotne szczegóły mają duże znaczenie podczas procesu rekrutacji. W końcu pracodawca dostaje zazwyczaj setki ofert. To od Ciebie zależy, czy Twoja okaże się na tyle atrakcyjna, że zostanie wybrana.

Pracodawca zaprosił mnie na spotkanie. Co dalej?

Przede wszystkim pamiętaj, że rozmowa kwalifikacyjna to już duży sukces. Skoro pracodawca zaprosił Cię na spotkanie, musiałaś go do siebie przekonać. Ważne, by podczas takiej rozmowy tylko przypieczętować sukces w poszukiwaniach pracy, a nie go zniwelować.

1. Pokaż swoją determinację

Nic tak nie działa na pracodawców, jak pozytywne podejście do życia i pracy. Swoim zachowaniem udowodnij, że to właśnie Ty powinnaś dostać tę pracę.

2. Oczaruj głosem

To ważne, bo przecież na stanowisku recepcjonistki będziesz nawiązywała kontakt z klientami: osobiście, ale i przez telefon. Twoja barwa głosu i szybkość mówienia znacznie wpływają na Twój wizerunek. Podczas rozmowy możesz tylko udowodnić, że Twoje struny głosowe są Twoim sprzymierzeńcem!

3. Panuj nad emocjami

To uniwersalna rada dla każdego, kto szykuje się do rozmowy kwalifikacyjnej. Stres i spięcie mogą jedynie zepsuć Twój plan na udane spotkanie. Naturalność i bycie sobą to podstawa, na którą pracodawca z pewnością zwróci uwagę. W końcu pewność siebie jest w cenie. Właśnie dlatego szalenie ważne jest, by przed taką rozmową spróbować jakoś się odprężyć. Mogą pomóc najprostsze techniki relaksacyjne.

Niewątpliwie praca recepcjonistki wymaga stałego skupienia, pozytywnego nastawienia ale jednocześnie dużej odporności na stres. Klienci wyjeżdżają, w tym czasie przyjeżdżają inni. Po drodze pojawiają się sytuacje, w których musimy się wykazać. Chociażby z tego właśnie powodu zawód ten nie należy do nudnych i monotonnych. Cały czas coś się dzieje, ale ostatecznie to zaleta, która przemawia tylko za tym stanowiskiem.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here