Sprzedaż na Amazon w Polsce – co powinieneś o niej wiedzieć?

0
1015

Rozwój przedsiębiorstwa może odbywać się na wiele sposobów. W branży e-commerce bardzo często jest to rozszerzenie kanałów dystrybucji oraz ekspansja na rynki zagraniczne. Amazon jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą rozpocząć międzynarodową sprzedaż. Chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazon mając firmę w Polsce? W tym artykule podpowiemy Ci, jak to zrobić!

Zalety sprzedaży na Amazon w Polsce

Zanim zdecydujesz się rozpocząć sprzedaż na Amazon mając firmę w Polsce, warto byś poznał atuty takiego posunięcia. A tych jest całkiem sporo. Przede wszystkim polskie firmy mają sporą przewagę konkurencyjną w postaci niskich kosztów utrzymania biznesu (niskie koszty pracy, magazynowania i wysyłki), co pozwala zaoferować atrakcyjną cenę i tym samym zyskać przychylność klientów.

Jako kolejną zaletę sprzedaży na Amazonie warto też wymienić duży potencjał do rozwoju Twojej marki. Amazon to największa platforma e-commerce na świecie, która daje ogromne możliwości skutecznej sprzedaży, możliwość pozyskiwania nowych klientów oraz pozwala na budowanie rozpoznawalności firmy.

Warto też pamiętać o tym, jakie możliwości reklamowe oferuje Amazon. Reklamy pay-per-click (PPC) pomagają docierać klientom do szerokiego grona odbiorców, a co ważne – są one znacznie tańsze niż ten sam typ reklamy w Google! Co więcej, wraz z rozwojem swojej pozycji sprzedawcy na Amazonie, zyskujesz dodatkowe opcje reklamy.

Zasady sprzedaży na Amazonie – pierwsze kroki

Kluczowym działaniem jest oczywiście założenie konta na Amazonie. Do wyboru są dwie możliwości: Basic i Pro. Druga z nich oferuje więcej możliwości i przy prowadzeniu skutecznych działań z pewnością okaże się lepszym rozwiązaniem. Mimo opłaty miesięcznego abonamentu, nie ponosisz dodatkowych kosztów za każdy sprzedany produkt (jak w opcji Basic) oraz zyskujesz dodatkowe opcje reklamowania swoich towarów. By konto zostało prawidłowo zweryfikowane, konieczne będzie potwierdzenie tożsamości – np. poprzez przesłanie kserokopii dowodu osobistego czy sądowego odpisu z KRS.

Kolejną istotną kwestią jest wybór modelu biznesowego – sprzedając własne produkty powinieneś stworzyć listingi z dobrymi zdjęciami produktowymi oraz unikalne i wyczerpujące opisy. Gdy prowadzisz reselling znanych marek, możesz podpiąć się pod istniejące karty produktowe, przez co zyskujesz ogromną ilość czasu. Polecamy także zapoznać się z dostępnymi modelami dystrybucji: FBA, FBM oraz model mieszany i dopasować wybór do swoich oczekiwań i możliwości.

Amazon daje dostęp do milionów klientów i oferuje niskie koszty promocji, a dzięki platformie możesz budować wizerunek wiarygodnego sprzedawcy i zwiększać rozpoznawalność marki. Pamiętaj też, że sporo działań możesz oddelegować specjalistom lub zautomatyzować część procesów i tym samym zaoszczędzić swój czas.

Więcej praktycznych informacji znajdziesz w artykule: Sprzedaż na Amazonie – wszystko co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz.

Sprzedaż na Amazon w Polsce zyskuje na popularności. Przedsiębiorcy dostrzegają jej potencjał i chętnie rozszerzają zakres działania o największy marketplace na świecie. Jeśli chcesz zacząć dystrybucję na Amazon i potrzebujesz pomocy ekspertów – skontaktuj się z firmą Nethansa, która pomoże Ci osiągnąć sukces w sprzedaży na Amazonie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]