Skuteczna reklama zewnętrzna – od czego zacząć? Kilka słów na temat reklam outdoorowych

0
81

Myśląc o reklamie, przed oczami może pojawić się wiele jej zróżnicowanych form. Wśród nich wymienić można przekaz telewizyjny bądź radiowy, informacje zamieszczone w prasie, czy też ogłoszenia, występujące w internecie. Wiele osób pomyśli także o billboardach, szyldach i plakatach, które każdego dnia mijamy w przestrzeni publicznej. Wchodzą one w skład tego, co nazywamy reklamą zewnętrzną, i stanowią jeden z najskuteczniejszych sposobów na promowanie swojej firmy czy usług. Co warto o niej wiedzieć i skąd wynika jej efektywność?

Kiedy mówimy o reklamie zewnętrznej?

Jak sama nazwa wskazuje, reklama zewnętrzna to rodzaj przekazu o charakterze marketingowym, umieszczanego w przestrzeni publicznej. Samo pojęcie zawiera w sobie wiele zróżnicowanych pod względem formy i nośnika rodzajów reklamy. Celem reklamy outdoorowej, jest nieść informację na temat produktu lub usługi poza przestrzenią domową odbiorcy. Stosowane są w postaci szyldów reklamowych, plakatów, billboardów i druku wielkoformatowego w bardzo różnych miejscach. Największą popularnością cieszą się bez wątpienia miejsca przy autostradach, ulicach, ale także deptakach i chodnikach o szczególnym natężeniu ruchu w ciągu dnia, co przekłada się bezpośrednio na ilość odbiorców. Innym powszechnym miejscem występowania reklamy zewnętrznej są środki transportu publicznego, galerie handlowe, czy też duże sklepy i supermarkety.

Książki Altenberg

Na czym polega skuteczność reklamy zewnętrznej?

Nieprzerwanie od dekad reklama outdoorowa cieszy się opinią jednej z najskuteczniejszych metod przekazu marketingowego. Składa się na to cała lista korzyści, wśród których można wymienić przede wszystkim docieranie do ogromnej ilości osób, siłą perswazji na potencjalnego klienta, a także długofalowym oddziaływaniem na odbiorcę. Do zalet zaliczyć można również niski koszt w porównaniu do korzyści i skuteczności, ogromny wybór dostępnych form, rodzajów i formatów reklamy zewnętrznej. Istotnym plusem jest także łatwość zmiany szaty graficznej lub lokalizacji danej reklamy, co zapewnia stałe występowanie w świadomości odbiorców. Znaczenie ma także atrakcyjna forma, jaką często przybiera reklama zewnętrzna, tym bardziej w momencie, w którym jest ona jedną ze składowych szerszej kampanii i uzupełnia przekaz, podawany również przy użyciu innych mediów. Na niekorzyść tego typu przekazów działa obniżenie wartości estetycznej krajobrazów i przestrzeni miejskiej, co rodzi często sprzeciw mieszkańców, a także wpływa niekorzystnie na odbieranie reklamowane produktu.

Reklama zewnętrzna – rodzaje i formy

Jak już zostało wspomniane powyżej, reklama zewnętrzna to szerokie pojęcie, zawierające w sobie różnego rodzaju nośniki, formy i formaty, służące przekazowi marketingowemu. Wśród nich wymienić można najpopularniejsze i najczęściej stosowane w Polsce:

  • Plakat – jedna z najstarszych i najchętniej stosowanych metod, umieszczane w dowolnym miejscu, najczęściej na słupach reklamowych, przystankach komunikacji miejskiej. W popularnych miejscach, czy też na drzwiach różnych obiektów.
  • Billboard – wyjątkowo skuteczna forma reklamy outdoorowej w postaci tablicy reklamowej umieszczonej na specjalnej konstrukcji lub ścianach budynków. Z reguły spotkać można je przy ruchliwych ulicach i drogach, a także budynkach w mocno uczęszczanych miejscach.
  • Szyld reklamowy – wystający poza ścianę rodzaj reklamy zewnętrznej, mający na celu identyfikację danej firmy.

Oprócz wyżej wymienionych rodzajów, do reklamy zewnętrznej zalicza się także neony, citylighty, afisze, reklamę na samochodzie, banery reklamowe, druki wielkoformatowe i o wiele więcej zróżnicowanych form, z których każda ma określoną funkcję i odpowiada innym potrzebom.

[Głosów:0    Średnia:0/5]