Promocja firmy w internecie – 6 wskazówek jak pozyskać nowych klientów

0
3912

Bez względu na charakter branży w jakiej się działa, promocja firmy w internecie jest już koniecznością. Z których form promocji skorzystać, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów? Najlepiej z kilku rozwiązań jednocześnie – wówczas można mieć pewność, że nasza strategia promocyjna jest po prostu spójna. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, jak pozyskać nowych klientów w internecie.

Pozycjonowanie, czyli daj się znaleźć

Aby móc zacząć starać się o klientów w internecie, trzeba na początku po prostu w nim zaistnieć. Trudno liczyć na wzmożony ruch użytkowników na naszej stronie firmowej, jeśli potencjalni klienci nie będą w stanie na nią trafić z poziomu wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie jest więc pierwszym etapem, który pozwoli Twojej firmie zająć dobrą pozycję w sieci. W tym przypadku liczy się jednak systematyczność i ciągła dbałość o SEO. Nie wystarczy przecież raz zoptymalizować stronę – pozycja w wyszukiwarce również nie będzie dana raz na zawsze! Dlatego też dobrze jest dodatkowo postawić na content marketing, który bez względu na wszystko, świadczyć będzie o jakości naszej marki – także dla wyszukiwarek internetowych.

Dobry content w social media

Założenie profili firmowych w mediach społecznościowych i ich systematyczne prowadzenie, to kolejny krok w stronę przyciągnięcia nowych klientów. Facebook, YouTube, Twitter, Instagram czy Pinterest to doskonałe miejsca na bezpośrednią komunikację, budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy prowadzenie kampanii reklamowej. Najlepiej jest działać na kilku portalach jednocześnie, pamiętając jednak o tym, że publikowana treść powinna być zróżnicowana. Na szczęście specyfika różnych kanałów social media sprawia, że kreatywnie tworzyć można content o różnym charakterze (wpisy, teksty, grafiki czy filmy). Zaletą mediów społecznościowych jest możliwość nawiązania interakcji z potencjalnymi klientami, a także otrzymywanie szybkiej wiadomości zwrotnej. Dzięki temu można nieustannie udoskonalać ofertę firmy, tak aby odpowiadała ona idealnie na potrzeby naszej grupy docelowej.

Załóż bloga firmowego

Zastanawiając się dalej, jak pozyskać nowych klientów, warto sobie uświadomić, że prowadzenie bloga firmowego ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim, tworzenie treści o dobrej jakości może znacząco wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach. Pozwala także na dotarcie do nowej grupy odbiorców, którzy szukają konkretnych rozwiązań dla siebie, a tym samym mogą stać się naszymi klientami. Własny blog wpływa również dobrze na wizerunek marki, która zaczyna być postrzegana jako ekspert w danej dziedzinie. W zależności jednak od branży, dobrze jest na początku opracować zakres tematyczny i być systematycznym w prowadzeniu i udoskonalaniu bloga. Trzeba również wybrać konkretną grupę docelową, którą mogą być zarówno klienci detaliczni, jak i też potencjalni partnerzy biznesowi – tutaj warto zastanowić się, co bardziej pasuje czy też nawet opłaca się w naszym konkretnym przypadku.

Google Adwords jako forma reklamy

Promocja firmy w internecie to także płatne rozwiązania, które w szybkim czasie mogą przyciągnąć klientów i zwiększyć zyski. W ten sposób działa Google Adwords, którego najpopularniejszą formą jest reklama, pojawiająca się w wynikach wyszukiwania. Reklama jest wyświetlana w płatnej sekcji, na górze wyników wyszukiwania, na podstawie udziału reklamodawców w aukcji reklam – jako odpowiedź na wyszukiwane frazy użytkowników. W tym przypadku ma znaczenie budżet, jaki przewidujemy na daną kampanię, ale nie jest to jedyny wyznacznik. Znaczenie ma także trafność dobranych słów kluczowych, dlatego dobrze jest wybrać frazy, które najlepiej oddają przedmiot naszej działalności.

Współpraca z influencerami

A może by tak promować markę za pomocą osób, które cieszą się popularnością i zaufaniem w wirtualnym świecie? Pamiętaj, że dziś nie tylko typowi blogerzy są na topie. Przeciwnie, coraz większą grupę influencerów stanowią youtuberzy czy użytkownicy Instagrama! Jest więc szerokie pole do współpracy i to w wielu mediach społecznościowych. Co jednak w przypadku, gdy cennik znanego influencera przekracza nasze możliwości budżetowe? Nic straconego, internetowi twórcy o mniejszym zasięgu wcale nie są gorszą opcją. Czasami nawet może być zbudowana nieco mniejsza, lecz bardziej lojalna społeczność, dlatego współpraca w zakresie promocji naszej marki może przynieść nie tylko rozgłos, ale przede wszystkim realnych klientów.

Nie zapomnij o mailingu

Dla niektórych maile mogą wydawać się przestarzałą opcją dla promocji– jednak biorąc pod uwagę rozmaite nowoczesne narzędzia, trudno nie widzieć potencjału w takiej formie komunikacji z potencjalnymi klientami. Dobrze napisany newsletter, którego treść będzie idealnie skrojona na potrzeby konkretnej grupy docelowej, znacząco może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest personalizacja takich wiadomości – pamiętaj, przekopiowana z innych miejsc, taka sama dla wszystkich wiadomość wysłana na adres mailowy, może przynieść odwrotny efekt – nasi potencjalni klienci mogą nawet zrezygnować z subskrypcji wiadomości.

EACTIVE

[Głosów:2    Średnia:5/5]