Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

0
1953

Prowadzenie lokalu handlowego w dzisiejszych czasach staje się coraz większym wyzwaniem. Statystyki pokazują, że sklepy stacjonarne zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się u osób powyżej 50 roku życia – w dobie szybkich zakupów online, młodsi klienci coraz częściej rezygnują z wyjścia do sklepu i wybierają zakupy w zaciszu własnego domu czy mieszkania. Oferty portali sprzedażowych są coraz bardziej atrakcyjne, a dostawy zakupionych produktów trwają coraz krócej. Kluczem do zwiększenia sprzedaży w sklepach stacjonarnych jest odpowiednie przyciągnięcie uwagi klienta, zadbanie o niego i pozwolenie na odkrycie nas przez nowe osoby poprzez zwiększenie widoczności naszej firmy. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, których zastosowanie pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży.

Odpowiednie zaplanowanie przestrzeni

Bardzo istotną kwestią jest to, czy przestrzeń w naszym lokalu jest odpowiednio zorganizowana i czy przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Kasa musi być zlokalizowana w takim miejscu, aby po drodze do niej klienci zobaczyli jak najwięcej ważnych dla nas produktów. Jeśli nasz sklep działa już od dłuższego czasu, powinniśmy rozważyć odświeżenie wnętrza, zmianę układu półek i witryn, co pozytywnie wpłynie na odbiór przez osoby, które od czasu do czasu zaglądały do naszego sklepu już wcześniej. Specjaliści radzą, aby wolne przestrzenie na sklepowych meblach ograniczyć do minimum – im więcej towarów, tym więcej uwagi skupionej na nich w trakcie poszukiwania tego produktu, po który przyszedł klient.

Jedną z najważniejszych zasad jest umieszczanie najistotniejszych dla nas produktów na wysokości wzroku. To te artykuły najbardziej przyciągają naszą uwagę i to one mają największą szansę na znalezienie nabywcy. Aby zwiększyć sprzedaż, warto wykorzystać przestrzeń w okolicach kasy do wyeksponowania drobnych produktów – mogą one zainteresować kupujących podczas oczekiwania w kolejce. Umieszczając produkty na wysokości wzroku, powinniśmy zauważyć ich większą sprzedaż.

Właściwa ekspozycja i dosprzedaż

Jak podają statystyki, 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie. Właściwa ekspozycja towarów na półkach może znacząco wpłynąć na zainteresowanie klienta i późniejszą decyzję o zakupie. Visual Merchandising to temat, któremu musimy poświęcić sporo uwagi, jeśli zależy nam na zwiększeniu sprzedaży w sklepie stacjonarnym.

Planując rozmieszczenie istotnych dla nas towarów, zadbajmy o ich odpowiednie oświetlenie i wyeksponowanie w taki sposób, aby wyróżniały się na tle pozostałych rzeczy. Bardzo dobrą decyzją będzie skorzystanie z dedykowanych dla nich stojaków.

Ekspozytory i standy reklamowe są świetnym sposobem, aby w estetyczny sposób wyeksponować istotne artykuły. W czasie, gdy pozostałe produkty znajdują się na sklepowych półkach, te najbardziej istotne mają swoje dedykowane miejsce i specjalną, wizualną oprawę.

zwiększenie zysków

Stojaki i standy produkowane przez SIP Krosno są wykonywane z różnych materiałów w zależności od naszych potrzeb – drewniane bądź imitujące drewno ekspozytory nadadzą wnętrzu naturalnego charakteru, przy okazji eksponując np. zdrową żywność, wino czy naturalne kosmetyki. Wykonane z metalu i tworzyw sztucznych, lekkie stojaki mogą sprawdzić się w ekspozycji mniejszych sprzętów, akcesoriów i innych drobnych rzeczy, a solidne konstrukcje na produkty przemysłowe, pomogą zwiększyć sprzedaż narzędzi, okien czy artykułów budowlanych.

Zaletą materiałów POS od SIP Krosno jest wysoka jakość wykonania, estetyczny wygląd oraz wygoda. Możliwość dostosowania ich do własnych potrzeb sprawia, że mogą one idealnie pasować do wnętrza naszego sklepu. Zastosowanie lekkich materiałów oraz kółek umożliwiają łatwe przemieszczanie po całym sklepie.

Stojaki ladowe, to doskonały sposób, aby zwiększyć wyniki sprzedaży w naszym sklepie stacjonarnym, poprzez tzw. dosprzedaż. Wygodne, niewielkich rozmiarów stojaki ladowe możemy umieścić w okolicy kasy i zachęcać klientów do dokupienia dodatkowego produktu do swojego głównego zakupu, np. akcesoria do telefonu, samochodu, odzieży itp.

Promowanie sklepu w Internecie

Warto sprawić, aby nasza firma stała się widoczna w sieci – to konieczne, aby w dzisiejszych czasach zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym. W zależności od rodzaju działalności, którą prowadzimy, wielu klientów może szukać informacji o produktach, które mamy w swojej ofercie i miejscu w okolicy, gdzie mogą go nabyć. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, stwórzmy wizytówkę firmy w sieci, dodając ją do usługi Google Moja Firma. Uzupełniając wszystkie dane i publikując co jakiś czas krótkie wpisy np. dotyczące naszej oferty, możemy stać się widoczni dla klientów, których Mapy Google poprowadzą pod nasze drzwi. Dzięki temu będą oni mogli też dodawać opinie o naszej firmie, co może pozytywnie wpłynąć na decyzje innych osób, odnośnie wybrania akurat naszego sklepu.

Warto przemyśleć także możliwość zlecenia stworzenia strony internetowej naszej działalności. Potencjalni klienci, dzięki firmowej stronie znajdą o nas informacje, takie jak np. dane adresowe, numer telefonu, mail, lokalizacja sklepu, godziny otwarcia czy szczegóły naszej oferty. Adres strony warto zamieszczać również na materiałach promocyjnych (wizytówkach, ulotkach, reklamach na lokalnych portalach).

Informowanie klientów na bieżąco o promocjach czy nowościach w ofercie jest kolejnym sposobem jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Idealnym do tego miejscem są social media, takie jak Facebook, Instagram itp. Założenie firmowego profilu na portalach społecznościowych, zachęcanie do polubienia czy obserwowania, regularne zamieszczanie tam informacji promocyjnych i organizowanie różnych konkursów może znacząco wpłynąć na zwiększenie się liczby klientów i poprawić wyniki sprzedaży.

promocja sklepu w internecie

Promocje i oferty specjalne

Okres świąt to czas, w którym wiele osób szturmuje sklepy w poszukiwaniu okazji. W zależności od typu prowadzonej działalności także my powinniśmy to wykorzystać, aby zachęcić nowe osoby do zakupu w naszym sklepie. Wiele osób zwleka z zakupem z zamiarem trafienia na ciekawe promocje, niekoniecznie tylko w święta. W pierwszej kolejności musimy odpowiednio poinformować potencjalnych klientów o przygotowanej przez nas ofercie – do tego przydadzą nam się wspomniane social media oraz sklepowa witryna. Zadbajmy o np. dużą, przyciągającą wzrok naklejkę witrynową, która poinformuje o promocji i pomoże zwiększyć zainteresowanie. Postarajmy się, aby oprócz produktów objętych promocją, klienci sięgnęli po inne artykuły, których sprzedaż realnie wpłynie na nasze wyniki.

Oferta specjalna niekoniecznie musi być wyprzedażą i standardowym obniżeniem ceny. Aby zwiększyć wskaźniki sprzedaży, możemy pokusić się o tzw. oferty komplementarne, czyli zestawy wzajemnie uzupełniających się produktów. Zestawy możemy tworzyć według własnego uznania, doświadczenia i obserwacji. Należy podkreślać, że zakupienie kilku rzeczy w zestawie będzie korzystniejsze, niż kupienie każdego produktu osobno. Takie dobrze przemyślane oferty mogą nas wyróżnić na tle konkurencji.

Kolejnym wartym rozważenia pomysłem są karty podarunkowe, które nasz klient może podarować bliskiej osobie. W tej sytuacji mamy już pewność pozyskanego klienta, który w przyszłości zrealizuje kartę w naszym sklepie stacjonarnym.

Nagradzanie stałych klientów

Osoby, które od dłuższego czasu są już naszymi klientami, zasługują na specjalne traktowanie. Program lojalnościowy, w którym kupujący będzie nagradzany za częste zakupy w naszym sklepie, pozytywnie wpłynie na relację między sklepem a klientem. W tym przypadku sposób gratyfikacji za częste zakupy również możemy ustalać według własnego uznania. Karta lojalnościowa w portfelu sprawi, że klienci będą częściej do nas wracać, dzięki czemu wskaźniki sprzedaży po raz kolejny podskoczą.

karta lojalnościowa - sposób na zwiększenie sprzedaży

Kupon rabatowy z określoną datą ważności, wręczony osobie robiącej u nas zakupy sprawi, że z dużym prawdopodobieństwem pojawi się u nas w przyszłości, w celu skorzystania z wyjątkowej okazji. Ustalanie terminu ważności kuponu mobilizuje konsumentów do szybszego powrotu i dokonania zakupu. Postarajmy się wykorzystać ten sposób, aby zachęcić klienta do zakupu więcej niż jednego artykułu, np. ustalając minimalną kwotę lub ilość produktów, od której przyznawany jest rabat.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że niniejszym artykułem odpowiedzieliśmy na pytanie, w jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Przedstawiliśmy kilka metod jak wpłynąć na pozytywny odbiór naszego sklepu przez odwiedzające nas osoby. Warto wdrożyć je w swojej firmie i sprawić, by kupujący częściej do nas wracali. Należy zadbać o stałych klientów, którzy niejednokrotnie polecą nasz sklep i nie raz pozytywnie wpłyną na słupki sprzedaży. Zadbajmy o odpowiednią ekspozycję produktów oraz estetykę wnętrza. Nie zapomnijmy o wizytówce Google, mediach społecznościowych oraz stronie internetowej – większa widoczność naszej firmy w sieci to szansa na większą sprzedaż. Gwarantujemy, że zastosowanie się do tych wskazówek przyniesie oczekiwane rezultaty.

[Głosów:4    Średnia:3.8/5]