Co wpływa na efektywność Twoich pracowników?

0
9732

Jako pracodawca Twoich obowiązkiem, poza wypłatą pensji na czas, jest dbanie o efektywność swoich pracowników. Efektywność w pracy ma bezpośrednie przełożenie na produktywność. Pracownik zmotywowany, pracujący w środowisku sprzyjającym produktywności, to pracownik, który najwięcej wniesie do Twojego biznesu. Jak więc stworzyć i utrzymać odpowiednie warunki, żeby utrzymać wysoką efektywność Twoich pracowników? Przekonajmy się.

Jakość powietrza

Czynnik nieoczywisty, jednak jakość powietrza wpływa zarówno na zdrowie Twoich pracowników, jak i ich efektywność. Okazuje się, że w pomieszczeniach biurowych, które nie są regularnie wietrzone oraz sprzątane, można zaobserwować wysokie stężenie związku chemicznego o nazwie formaldehyd. Substancja ta wpływa na osłabienie organizmu, oraz między innymi pieczenie oczu, suchość w gardle, czy katar lub kaszel. Nawet tak prosta czynność jak dokładne sprzątanie biur Poznań i wietrzenie pomieszczeń, może pozytywnie wpłynąć na efektywność Twoich pracowników.

Odpowiednie stanowisko pracy

Zapewnienie Twoim pracownikom krzeseł i biurek, które będą promować prawidłową postawę ciała, to nie tylko wymóg służb BHP. Badania sugerują, że siedzący tryb życia może się w dłuższym okresie przełożyć na obniżoną efektywność, produktywność, oraz poważne problemy zdrowotne. Dlatego istotne jest, by przygotować stanowiska pracy dla Twoich pracowników zgodnie ze wszystkimi aktualnymi wytycznymi. Zwróć uwagę, by zakupione przez Ciebie meble poza odpowiednim kształtem, miały również regulowaną wysokość.

Panująca atmosfera

Klimat panujący w miejscu pracy również wpływa na poziom efektywności. Atmosfera, stosunki pomiędzy pracownikami w poszczególnych działach, stosunki pomiędzy działami, czy nawet poczucie wspólnej społeczności mogą zwiększyć lub wpłynąć negatywnie na produktywność i efektywność Twojego teamu. Postaraj się o klimat współpracy i otwartości, zamiast rywalizacji i indywidualizmu, a już wkrótce zobaczysz pozytywny efekt tych działań w wynikach finansowych przedsiębiorstwa.

Natężenie hałasu

Z przeprowadzonych badań na Uniwersytecie Berkeley, jasno wynika, że natężenie hałasu w pomieszczeniach, w których przebywamy po kilka lub nawet kilkanaście godzin dziennie, wpływa na poziom skupienia, samopoczucia oraz efektywności pracy. Biura typu open space, statystycznie osiągają poziom hałasu pomiędzy 55 a 65 dB., a już dźwięki powyżej poziomu 35 dB. powodują zmęczenie, zdenerwowanie, oraz spadek wydajności pracy. Jak zapanować nad poziomem hałasu w biurze? Przede wszystkim należy odpowiednio zaprojektować rozmieszczenie stanowisk pracy i zapewnić bliskość pomiędzy osobami współpracującymi ze sobą na co dzień.

Motywacja pracownicza

Poziom motywacji pracownika zależy od co najmniej kilku czynników. To, czy Twojemu pracownikowi będzie zależeć na dobrym wyniku firmy, co objawi się w wysokiej efektywności, można stymulować przy pomocy:

  • pensji odpowiadającej posiadanym obowiązkom oraz doświadczeniu,
  • systemu nagradzania za wyniki pracy,
  • budowania zaufania pomiędzy pracownikami, sprawdzania, czy potrzebują wsparcia/pomocy,
  • kreacji możliwości rozwoju (kursy, szkolenia, perspektywa awansu),
  • integracji Twojego zespołu.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na efektywność pracowniczą. Postaraj się zapewnić swojemu zespołowi odpowiednie warunki pracy, dbaj o atmosferę w biurze i poziom motywacji, a nigdy nie będziesz musiał narzekać na zbyt niską efektywność lub produktywność.

[Głosów:1    Średnia:5/5]