Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!

0
2426

Wyraźnym trendem jest tworzenie usług i produktów typu „all in one”. Prawie nikt nie używa już w domu telefonu stacjonarnego, za to coraz więcej osób posiada smartfony, które umożliwiają komunikację, zapewniają dostęp do Internetu, mają wbudowany aparat fotograficzny z możliwością nagrywania filmów, a dzięki zainstalowanym aplikacjom ich możliwości są niemal nieograniczone.

Zintegrowane rozwiązania w biznesie

Tendencję do tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań widać między innymi w rozwoju zintegrowanych systemów zarządzania. Wprowadzając je firmy oszczędzają zarówno czas, jak i pieniądze, a praca staje się efektywniejsza. W skład takiego systemu wchodzą najczęściej: system zarządzania jakością (zgodny z normą  ISO 9001), system zarządzania środowiskowego (wg normy ISO 14001) oraz system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (PN – N 18001 ).

Jednoczesne wdrażanie całego kompleksu ułatwia osiągnięcie spójności oraz wzajemnego uzupełniania i wspierania się poszczególnych jego części. Wprowadzenie zmian w firmie zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż w przypadku wdrożeń każdego systemu osobno. Cała operacja jest jednak obszerna i czasami dość skomplikowana, więc nad całością czuwa pełnomocnik ds. zintegrowanego systemu zarządzania.

Do zadań osoby na tym stanowisku należy między innymi: planowanie poszczególnych etapów, prowadzenie szkoleń wewnętrznych, kontrolowanie przebiegu zmian, kompletowanie dokumentacji oraz nadzorowanie audytów. Aby pracownik pełniący tę rolę był dobrze do tego zadania przygotowany warto przejść specjalne szkolenie.(http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/jakosc-szkolenia/pelnomocnik-ds-zintegrowanego-systemu-zarzadzania/) Podczas zajęć poruszane są zagadnienia dotyczące zasad wdrażania, procesu certyfikacji oraz prowadzenia nadzoru nad zintegrowanym systemem zarządzania. Przyszły pełnomocnik zdobywa nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także poznaje praktyczne aspekty związane z różnymi obszarami obowiązków np. integracją systemów, identyfikacją i określeniem oczekiwań klientów, czy planowaniem audytów. Podczas szkolenia postępy i zaangażowanie uczestników jest monitorowane w sposób ciągły, a w razie potrzeby przeprowadzany jest także egzamin końcowy. Dzięki takiemu systemowi osoba, która brała udział w spotkaniach jest faktycznie dobrze przygotowana do pełnienia funkcji pełnomocnika ds. ZSZ.

[Głosów:1    Średnia:5/5]